O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 05, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GB News i TalkTV pod lupą Ofcomu za wykorzystywanie polityków w roli prezenterów

Philip Davies i Esther McVey są małżeństwem polityków, zarabiającym w GB News (screen: YouTube/GB News)

Ofcom, regulator brytyjskiego rynku mediów, wszczął dochodzenie w sprawie GB News i TalkTV, starając się wyjaśnić sposób, w jaki stacje wykorzystują prawicowych polityków w roli prezenterów.

Brytyjskie przepisy dotyczące transmisji zabraniają aktywnym politykom pełnienia funkcji prezenterów wiadomości w stacjach telewizyjnych i radiowych. Chyba, że zachodzą wyjątkowe okoliczności. Jednak politycy mogą prowadzić dyskusje o sprawach bieżących. Ofcom ma wychwycić granicę, której przekraczać się nie powinno.

Regulator zakomunikował, że otrzymał 40 skarg sprzeciwiających się występom byłego ministra Jacoba Rees-Mogga, prowadzego narrację dotyczącą Donalda Trumpa i jego skandalu z molestowaniem pisarki. Ofcom bada również, czy TalkTV, należący do Ruperta Murdocha złamał zasady wymagające bezstronnego przedstawiania wiadomości i spraw bieżących w związku z komentarzami lidera partii Alba, Alexa Salmonda. Ten w kwietniu był gospodarzem dyskusji na temat tego, czy SNP, jego była partia, "powstrzymuje bieg niepodległości".

Czytaj też: Time SA uruchomiła Vibe FM. Na antenie rap i hip-hop

GB News jest badane przez Ofcom po tym, jak zezwoliło posłom partii torysów Esther McVey i Philipowi Daviesowi na przeprowadzenie wywiadu z konserwatywnym kanclerzem skarbu, Jeremym Huntem, na temat jego planów wydatków. Regulator rozważa, czy posłowie, którzy są małżeństwem i każde zarabia ok. 1000 funtów za odcinek programu, przedstawili wystarczająco szeroki zakres poglądów.

Wyścig o zapewnienie lukratywnych posad w nowych kanałach informacyjnych przyniósł korzyści kilku czynnym politykom. Inni posłowie z programami w telewizji to Lee Anderson z GB News - który niedawno nakręcił film promocyjny do swojej audycji na dachu parlamentu - oraz Nadine Dorries z TalkTV, która zaznaczyła jednak, że zamierza ustąpić ze stanowiska posłanki.

(MAC, 05.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.