O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Maj 19, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Przyjaciółka" świętuje 75-lecie. Ukazał się jubileuszowy numer

Jubileuszowy numer "Przyjaciółki" dostępny jest również z książeczką kulinarną (fot. Bauer Media Group)

"Przyjaciółka" obchodzi 75-lecie. To jeden z niewielu tytułów, które ukazują się nieprzerwanie od 1948 roku. Z okazji jubileuszu od czwartku w punktach sprzedaży jest numer specjalny magazynu. 

- "Przyjaciółka" przyszła na świat w doborowym towarzystwie. Dość powiedzieć, że w tym samym roku w Wielkiej Brytanii urodził się król Karol III - przypomina Maciej Brzozowski z wydawnictwa Bauer Media Polska, właściciela tytułu. - Oczywiście polskie realia były wtedy zupełnie inne. Nasz kraj podnosił się po II wojnie światowej. Uczyliśmy się żyć w nowych realiach PRL. Pośród gruzów i niewybuchów wszelkie przejawy normalności i rozwijającej się kultury były na wagę złota. Jakby właśnie w odpowiedzi na te potrzeby powstała „Przyjaciółka".

Czytaj też: "Szkło kontaktowe" i "W tyle wizji" ogląda coraz mniej widzów. Daukszewicz i Janecki nie pomagają

Na początku gazeta liczyła zaledwie 16 stron, a podkolorowaną miała tylko okładkę. Na pierwszej pojawiło się zdjęcie Zofii Osicy - pracownicy działu listów i interwencji "Przyjaciółki". Przez lata właśnie na listach opierał się kontakt z czytelniczkami. Jak przyznaje redakcja, listów tradycyjnych jest coraz mniej, ale zastąpiła je komunikacja elektroniczna - mailowa, przez komentarze na Facebooku czy przez Messenger. Pismo wydawane jest jednak tylko w wersji papierowej.

News Press.pl: TVP na dużym minusie w 2022 roku. Spółka zanotowała 50 mln zł straty mimo dotowania przez rząd

Jubileuszowe wydanie "Przyjaciółki", numer 10/20213, jest dostępne od 11 maja w dwóch wersjach: podstawowej w cenie 2,99 zł i z książeczką kulinarną w cenie 3,79 zł. Towarzyszy mu kampania promocyjna na antenie RMF FM.

Reportaż o czytelniczce, która napisała doktorat z "Przyjaciółki", materiał wspomnieniowy "Z Przyjaciółką przez dekady", sprawdzone przez dziesięciolecia hity naturalnej pielęgnacji oraz najlepsze przepisy na torty to kilka z materiałów, jakie znalazły się w jubileuszowym wydaniu dwutygodnika "Przyjaciółka" na jego 75-lecie. Redakcja ogłosiła również konkurs "Twoja najlepsza przyjaciółka", w którym można wygrać m.in. biżuterię z diamentem.

Według danych PBC za 2022 rok "Przyjaciółka" zajmuje pierwsze miejsce w sprzedaży i pierwsze miejsce w czytelnictwie wśród dwutygodników poradnikowych w Polsce. Magazyn czyta ponad 0,5 mln kobiet. Jak informuje wydawnictwo, w prenumeracie sprzedaje ponad 25 tys. egzemplarzy.

(PAR, 19.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.