Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 05, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio chce 1 mln zł zadośćuczynienia od "Newsweeka" za materiał "Szczujnia zabija"

Pozew m.in. za okładkę tygodnika przeciwko wydawcy i naczelnemu został złożony we wtorek rano w Sądzie Okręgowym w Warszawie (fot. materiały prasowe)

Polskie Radio pozwało Ringier Axel Springer Polska, wydawcę "Newsweek Polska", i redaktora naczelnego tygodnika Tomasza Sekielskiego za publikację z połowy marca o mediach publicznych, zapowiedzianą na okładce "Szczujnia zabija". Spółka domaga się 1 mln zł zadośćuczynienia.

Polskie Radio twierdzi, że zarówno okładka, jak i grafika oraz tekst z wydania "Newsweeka" z 13 marca są "krzywdzące i niezgodne z prawdą".

"Wydawca tygodnika posłużył się określeniem »szczujnia«, które jest nieakceptowalne i obraźliwe dla wszystkich pracowników i współpracowników Polskiego Radia, zwłaszcza w zestawieniu z grafiką przedstawiającą czarnego, agresywnego psa. Stanowi to przekroczenie wszelkich zasad rzetelności dziennikarskiej oraz jest rażąco sprzeczne z powszechnie obowiązującym prawem" - oświadczyło Polskie Radio.

Czytaj też: Wydłuża się kolejka nadawców czekających na przedłużenie koncesji przez KRRiT

Czołówkowy tekst numeru "Newsweeka" z 13 marca traktuje o mediach w kontekście sytuacji ze Szczecina i śmierci 16-letniego Mikołaja, syna posłanki Magdaleny Filiks. Okładkowemu tytułowi "Szczujnia zabija" towarzyszy grafika z psami oznaczonymi kolejnymi brandami prawicowych mediów, w tym Polskiego Radia. "Gotowi na każdą komendę funkcjonariusze mediów władzy nie cofają się przed niczym. W państwie PiS machina nienawiści niszczy ludzi" - napisano na okładce.

Pozew został złożony we wtorek rano w Sądzie Okręgowym w Warszawie. Polskie Radio domaga się przeprosin od wydawcy i redaktora naczelnego w wydaniu papierowym i internetowym, usunięcia artykułu z internetu, a także 1 mln zł zadośćuczynienia na cele charytatywne: 500 tys. zł na Klinikę "Budzik" i 500 tys. zł na Caritas Polska.

Polskie Radio o pozwaniu wydawcy i naczelnego poinformowało na specjalnym briefingu, transmitowanym m.in. przez TVP Info.

Ringier Axel Springer Polska nie komentuje pozwu Polskiego Radia.

(KOZ, 05.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.