Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 24, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

OFFF Barcelona, dzień pierwszy: Pytamy, czym karmią się kreatywni?

Możliwości generative AI rozwijają się w zaskakującym tempie, a wraz z nimi dyskusja na temat jej etycznych i prawnych aspektów - piszą autorzy (fot.m.o.)

Kreatywność, sztuka, digital design. OFFF Barcelona przyciąga artystów i projektantów z całego świata, będąc doskonałą okazją do wymiany pomysłów i doświadczeń w dziedzinie projektowania (i nie tylko) - relacjonują Michał Oleksów i Kuba Kiraga z agencji Cut The Mustard wprost ze stolicy Katalonii.

Pierwszy dzień festiwalu wypełniony był po brzegi inspirującymi wykładami i warsztatami. Topowi twórcy zastanawiali się, co jest najlepszą pożywką dla kreatywnego umysłu. Zachęcali do wychodzenia z własnej strefy komfortu (lol), szukania własnej ścieżki, etc. Intensywność i obfitość dziejących się jednocześnie wydarzeń sprawia, że napisanie relacji mieliśmy już powierzyć sztucznej inteligencji. Tak dobrze sobie poradziła, że zamiast siedzieć na afterparty, oblewając się szampanem, piszemy sobie ten tekst od zera.

Dużo lepiej radzi sobie za to prezentowany przez Adobe nowy software — Firefly.

Możliwości generative AI rozwijają się w zaskakującym tempie, a wraz z nimi dyskusja na temat jej etycznych i prawnych aspektów. Adobe dołącza do dyskusji, dając beta narzędzie, które tworzy obrazy, bazując na legalnych źródłach. Idealne do użytku komercyjnego.

Co i kogo z barcelońskiego line-upu warto jeszcze sprawdzić? Po pierwsze Gavina Strange’a — może i trochę dziwny, ale jego twórczość broni się sama. Na co dzień jest kreatywnym w legendarnym Aardman Studios, a efekty jego pracy można zobaczyć, zapoznając się np. z case study Turtle Journey. A po godzinach tworzy niesamowite rzeczy jako @jamfactory.

Poza tym szwedzki butik kreatywny Snask. Ich realizacjami - m.in. dla Spotify czy Bang & Olufsen - trudno się nie ekscytować — a my jaramy się tym bardziej, że Szwedzi są autorami globalnej kampanii marki Klarna, dla której pracujemy również w Cut the Mustard. W końcu mogliśmy posłuchać na żywo o kulisach tej wyjątkowej kampanii.

Złota myśl dnia pierwszego - SHIT IN - SHIT OUT, czym kreatywnie zostanie nakarmiona sztuczna inteligencja, tym uraczy cię w swojej wizji.

Czyli zupełnie tak, jak z kreatywnymi. Dlatego warto dbać o ich dietę, drogie agencje, drodzy klienci.

Niebawem relacja z kolejnego dnia

Czytaj tutaj relację z drugiego dnia: OFFF Barcelona, dzień drugi: Szukamy oryginalności, ale to nie tylko zjazd geeków

A tutaj relacja z trzeciego dnia: OFFF Barcelona, dzień trzeci: Design is not what we make

***

OFFF Barcelona to jedna z największych imprez promujących kreatywność wizualną i design. Trzydniowy festiwal pełen warsztatów, konferencji i networkingu trwa w dniach 23-24-25 marca 2023 r.

***

Michał Oleksów, Kuba Kiraga, Cut The Mustard

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.