Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 17, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen Media z dobrą oceną za badanie oglądalności telewizji w domu – potrzeba tylko kilku poprawek

Audyt oglądalności w domu został zlecony przez MOC TV, czyli zrzeszenie nadawców telewizyjnych (fot. Pixabay.com)

Międzynarodowa firma audytorska CESP (Centre d'Etude des Supports de Publicité) pozytywnie oceniła badanie oglądalności telewizji w domu, przeprowadzane przez Nielsen Media. Wskazano jednak kilka obszarów wymagających poprawy.

CESP docenił sposób doboru próby w ramach badania założycielskiego, rozszerzenie panelu w celu m.in. poprawy dokładności wyników (od stycznia 2022 roku panel telemetryczny zwiększono z 3,05 tys. do 3,5 tys. gospodarstw domowych), czy też aktywne zarządzanie panelem i dokładność wykorzystywanych mierników.

Czytaj też: Mundial hitem w TV w 2022 roku. "Rolnik szuka żony" na czele programów rozrywkowych

Zalecono mocniejsze zaangażowanie Nielsen Media w kontrolę nad procesem realizacji badania (wykorzystywanego do ważenia wyników panelu telemetrycznego) dotyczącego osób mieszkających w gospodarstwach zbiorowych. Firma audytorska zwróciła też uwagę na konieczność usunięcia z panelu kilku gospodarstw domowych, które – jak to określono – wydają się być zrekrutowane kilka lat temu nie w pełni zgodnie z procedurami Nielsen Media.

Audyt oglądalności w domu został zlecony przez MOC TV (zrzeszenie nadawców telewizyjnych, są to np. Telewizja Polsat, Telewizja Polska i TVN Warner Bros. Discovery).

W grudniu ogłoszono wyniki fuzji danych telewizji oglądanej w domu zgromadzonych przez Nielsen Media i danych poza domem przez Gemius. Mechanizm fuzji oceniono pozytywnie, ale obu firmom zalecono pracę nad poprawą wybranych obszarów w ramach badań. Z kolei we wrześniu ukazały się wyniki audytu dotyczącego pomiaru oglądalności poza domem prowadzonego przez firmę Gemius. Wtedy audytor też pozytywnie ocenił badany pomiar, ale wskazał obszary do poprawy niektórych aspektów metodologicznych.

Czytaj też: Czy Edward Miszczak wzmocni konkurencyjność Polsatu?

Za przeprowadzanie wszystkich audytów odpowiadał CESP.

(MNIE, 17.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.