Wirtualna Polska wprowadziła opłaty  |  Polska Press rezygnuje  |  Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wirtualna Polska wprowadziła opłaty  |  Polska Press rezygnuje  |  Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wirtualna Polska wprowadziła opłaty  |  Polska Press rezygnuje  |  Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 30, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google i YouTube pozwane za nieprzestrzeganie prywatności dzieci

Prawo stanowe nie pozwala firmom takim jak YouTube na regulowanie gromadzenia danych osobowych dzieci poniżej 13. roku życia (fot. Unsplash.com/Hello I'm Nik)

Amerykański sąd apelacyjny wznowił postępowanie dotyczące pozwu zbiorowego wobec YouTube oraz Google, związanego z naruszeniem w sieci prywatności dzieci.

Serwisowi należącemu do koncernu Google zarzuca się śledzenie aktywności użytkowników w wieku poniżej 13 lat, w celu kierowania do nich reklam bez zgody rodziców. W orzeczeniu 9. Okręgowy Sąd Apelacyjny Stanów Zjednoczonych w Seattle wyjaśnił, że Kongres USA nie próbował zapobiegać roszczeniom dotyczącym prywatności opartym na prawie stanowym, kiedy podpisywał federalną ustawę znaną jako COPPA. Prawo to zezwala Federalnej Komisji Handlu i stanowym prokuratorom generalnym, ale nie prywatnym powodom, na regulowanie gromadzenia danych osobowych dzieci poniżej 13. roku życia.

Czytaj też: Mastodon ma 2,5 mln użytkowników. Konkurent Twittera rośnie w siłę

W odnowionym pozwie przeciwko Google zarzuca się, że gigant technologiczny naruszył przepisy stanowe. Ponadto padają twierdzenia, że dostawcy treści dla YouTube, w tym The Cartoon Network, DreamWorks Animation, Hasbro Inc. i Mattel Inc., zachęcali dzieci do oglądania kanałów, wiedząc, że ich zachowanie w internecie będzie śledzone. W pozwie zarzuca się, że firma Google zaczęła przestrzegać ustawy COPPA dopiero w styczniu 2020 roku.

Pozew został oddalony w lipcu 2021 roku, jednak teraz sąd apelacyjny zdecydował o wznowieniu procesu. Kwota, jaką Google miałoby zapłacić, sięga 170 mln dol.

Czytaj też: Allegro zapłaci 210 mln zł kary za faworyzowanie własnego sklepu i stosowanie niedozwolonych klauzul

(MAC, 30.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.