Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 14, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Twitter przez dwa lata straci ponad 32 mln użytkowników

Twitter, po licznych kontrowersyjnych decyzjach Elona Muska, stopniowo obniża loty (fot. Unsplash.com/Alexander Shatov)

Według przewidywań analityków, w ciągu dwóch najbliższych lat Twitter straci ponad 32 mln użytkowników. Spowodowane to będzie kłopotami technicznymi oraz rozprzestrzenianiem się obraźliwych treści, po tym jak po przejęciu serwisu Elon Musk bardzo ograniczył standardy i poziom moderowania treści.

Liczba globalnych miesięcznych użytkowników spadnie o prawie 4 proc. w przyszłym roku i o 5 proc. w 2024 roku. Łącznie będą to ponad 32 mln, zgodnie z raportem agencji badania rynku Insider Intelligence, która platformę mediów społecznościowych śledzi od roku 2008.

"Nie będzie ani jednego katastrofalnego wydarzenia, które zakończy Twittera. Zamiast tego użytkownicy zaczną opuszczać platformę w przyszłym roku, ponieważ okażą frustrację problemami technicznymi i rozprzestrzenianiem się nienawistnych lub innych niesmacznych treści. Przetrzebiony personel Twittera, pracujący przez całą dobę, nie będzie w stanie przeciwdziałać problemom z infrastrukturą platformy i moderacją treści" - stwierdza główna analityczka Insider Intelligence, Jasmine Enberg.

Czytaj też: TVP ma jednak zakontraktowaną międzynarodową gwiazdę na sylwestra w Zakopanem

Jej raport przewiduje, że Twitter straci więcej użytkowników w Stanach Zjednoczonych, na swoim największym rynku, niż w jakimkolwiek innym kraju, a ich liczba spadnie o 8,2 mln w ciągu najbliższych dwóch lat. Przewiduje się, że do końca 2024 roku liczba użytkowników w USA spadnie do 50,5 mln, najniższego poziomu od 2014 roku, ponieważ Twitter staje się "bardziej niestabilny i mniej przyjemny”.

W Wielkiej Brytanii straci ok. 1,6 mln użytkowników w ciągu najbliższych dwóch lat, do bazy 12,6 mln.

Przewiduje się, że chociaż rozczarowani użytkownicy opuszczą platformę we wszystkich grupach wiekowych, to najwięcej będzie ich z grup poniżej 25 i powyżej 45 lat, które „nie są tak lojalne i mniej skłonne do tolerowania poniżających treści".

Insider Intelligence obniżył również prognozę wzrostu przychodów z reklam na Twitterze z 22 proc. w 2023 r. i 16 proc. w 2024 r. do "zasadniczo płaskiego”, ponieważ reklamodawcy się wycofują z powodu rosnących obaw związanych z bezpieczeństwem marki na platformie.

Obecnie na Twitterze jest ponad 1,3 mld zarejestrowanych kont. Jednak tylko 330 mln to aktywni użytkownicy.

(MAC, 14.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.