Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Listopad 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spośród publicznych rozgłośni regionalnych Radio Katowice daje najwięcej czasu PiS-owi

W programach publicystycznych Radia Katowice koalicji rządzącej poświęcono 76 proc. czasu, a partiom opozycyjnym – 26 proc. (screen: YouTube/Radio Katowice)

Spośród 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia najwięcej czasu na wypowiedzi polityków koalicji rządzącej i partii ją popierających w swoich programach publicystycznych poświęca Radio Katowice.

Dane dotyczące podziału czasu na prezentację stanowisk partii politycznych w trzecim kwartale 2022 roku zostały nadesłane do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przez 17 regionalnych rozgłośni Polskiego Radia. Mediom udostępnił je członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski.

Czytaj też: Radio RMF24 promowane kampanią pod hasłem "Jedno studio, różne poglądy!"

  • W programach publicystycznych Radia Katowice koalicji rządzącej w trzecim kwartale poświęcono 76 proc. czasu, a partiom opozycyjnym – 26 proc.
  • W Radiu Szczecin było to 64 proc. czasu dla koalicji rządzącej i 36 proc. dla partii opozycyjnych.
  • W Radiu Olsztyn – odpowiednio 64 proc. i 36 proc.
  • W Radiu Opole – 62 proc. i 38 proc.
  • W Radiu Gdańsk – 56 proc. i 44 proc.
  • W Radiu Poznań – 56 proc. i 44 proc.
  • W Radiu Białystok – 55 proc. i 45 proc.
  • W Radiu Łódź – 54 proc. i 46 proc.
  • W Radiu PiK – 53 proc. i 47 proc.
  • W Radiu Lublin – 51 proc. i 49 proc.

Czytaj też: W publicznej Trójce T.Love śpiewa o publicznej telewizji: "Wyłącz TVP"

Siedem publicznych rozgłośni więcej czasu poświęciło prezentacji stanowisk partii opozycyjnych niż partii wchodzących w skład koalicji rządzącej. Są to:

  • Radio Kielce – odpowiednio 48 proc. dla koalicji rządzącej i 52 proc. dla opozycji,
  • Radio Koszalin – 40 proc. i 60 proc.,
  • Radio Kraków – 39 proc. i 61 proc.,
  • Radio Wrocław – 39 proc. i 61 proc.,
  • Radio Rzeszów – 38 proc. i 62 proc.,
  • Radio dla Ciebie – 22 proc. i 78 proc.

Z kolei w Radiu Zachód koalicja rządząca miała 25 proc. czasu, a partie opozycyjne 75 proc., przy czym partii Korwin poświęcono 57 proc., a wszystkim pozostałym ugrupowaniom opozycyjnym – 18 proc. czasu.

Czytaj też: Z "Faktem" żegna się część dziennikarzy oddziałów regionalnych

W analizie koalicja rządząca i partie ją popierające to: Prawo i Sprawiedliwości, Solidarna Polska, Partia Republikańska oraz Kukiz’15, a opozycyjne to: Platforma Obywatelska, Koalicja Obywatelska, Polska 2050, Nowa Lewica, Polskie Stronnictwo Ludowe, Lewica, Lewica Razem, Nowoczesna, Partia Zieloni, Koalicja Polska, Inicjatywa Polska, Federacja dla Rzeczypospolitej, Polska Partia Socjalistyczna, Wiosna, Partia Razem, Porozumienie, Konfederacja i Korwin.

W ocenie prof. Tadeusza Kowalskiego, członka KRRiT, obecność reprezentantów partii politycznych w programach nadawców publicznych powinna odpowiadać uśrednionym wynikom uzyskiwanym przez te partie w sondażach poparcia dla partii politycznych, wykonywanych przez ośrodki badań opinii publicznej w kwartale poprzedzającym okres sprawozdawczy.

Przykładowy sondaż z drugiego kwartału 2022 – przeprowadzony przez IBRiS dla Radia Zet – pokazał następujące wyniki:

  • Prawo i Sprawiedliwość 33,7 proc.
  • Koalicja Obywatelska 25,2 proc.
  • Polska 2050 9,8 proc.
  • Lewica 8,6 proc.
  • Konfederacja 6 proc.
  • PSL–Koalicja Polska 5,1 proc.

Czytaj też: Po krytycznych publikacjach dziennikarki abp Jędraszewski odszedł z rady kościelnej fundacji

(MNIE, 25.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.