Wsie i małe miasta budują widownie ogólnopolskich telewizji
28.12.2006, 09:15
Kobiety przeważają wśród widowni największych telewizji. Pod względem wykształcenia - osoby z wykształceniem podstawowym i średnim. Większość telewizyjnego audytorium mieszka na wsi i w małych miastach – z wyjątkiem widowni TVN-u.
Jak wynika z badania profilów widowni prowadzonego przez AGB Nielsen Media Research, to mieszkańcy wsi i małych miast oglądają przede wszystkim największe stacje telewizyjne. Tak np. największa grupa widzów TVP 2 mieszka na wsi - 41,5 proc. Osoby oglądające TVP 1 mieszkają przede wszystkim na wsi (39,8 proc.) i w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców (25,24 proc.). Dużą widownię na wsi ma też Polsat (41,99 proc.), ale uzupełnia ją grupa widzów z miast od 100 tys. do 200 tys. mieszkańców (10,15 proc.). Jedynie wśród widzów TVN-u przeważają mieszkańcy miast co najmniej stutysięcznych - 40,87 proc. Jeśli chodzi o dochody, to 40,73 proc. widowni TVN-u to osoby, których dochód gospodarstwa domowego netto wynosi 1400-2500 zł, a 41,74 proc. zarabia do 1400 zł. Grupa z dochodami do 1400 zł dominuje natomiast wśród widzów TVP 1 - 48,55 proc., TVP 2 - 46,85 proc. i Polsatu - 46,74 proc. W audytorium dużych stacji przeważają osoby o wykształceniu podstawowym (Polsat - 52,47 proc., TVP 1 - 50,57 proc., TVP 2 - 50,61 proc., TVN - 49,58 proc.) i średnim (TVP 2 - 32,44 proc., TVP 1 - 31,49 proc., TVN - 32,01 proc.). Osoby co najmniej czterdziestoletnie stanowią większość widowni Jedynki (68,09 proc.), Dwójki (66,85 proc.) i TVN-u (59,28 proc.). Wśród widzów Polsatu znaczący udział jest osób w wieku 30-34 lat (7,46 proc.) i 40-59 lat (37,09 proc.). Największe telewizje ogólnopolskie oglądają głównie kobiety: w przypadku Jedynki stanowią one 55,48 proc., Dwójki - 56,71 proc., Polsatu - 53,53 proc., lecz najbardziej ich przewagę widać w TVN-ie - 58,96 proc. Wszystkie dane za okres od 1 września do 20 grudnia br.(RUT, 28.12.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










