Komentarze po dołączeniu Renaty Grochal do radiowej Trójki  |  Vectra tłumaczy wyłączenie kanału Zebrra.tv  |  Dyżury lokalnych dziennikarzy "GW"  |  Udane debiuty nowych edycji "Tańca z gwiazdami" i "Mam talent"  |  Polsat z galami UFC  |  COO Telewizji Puls  |  Oglądalność trzeciego sezonu "Farmy" Polsatu  |  Polskie Radio wraca do porozumienia  |  "Twój Styl" z niewielką przewagą  |  Demagog i Google organizują przedwyborczy konkurs  |  Więcej czasu na składanie ofert w przetargu PGE  |  BGK unieważnia  |  Agencja Hand Made  |  Mistrz łamigłówek z "NYT" wraca do zdrowia po udarze  |  X, TikTok i Booking.com uznane przez Komisję Europejską za gatekeeperów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po dołączeniu Renaty Grochal do radiowej Trójki  |  Vectra tłumaczy wyłączenie kanału Zebrra.tv  |  Dyżury lokalnych dziennikarzy "GW"  |  Udane debiuty nowych edycji "Tańca z gwiazdami" i "Mam talent"  |  Polsat z galami UFC  |  COO Telewizji Puls  |  Oglądalność trzeciego sezonu "Farmy" Polsatu  |  Polskie Radio wraca do porozumienia  |  "Twój Styl" z niewielką przewagą  |  Demagog i Google organizują przedwyborczy konkurs  |  Więcej czasu na składanie ofert w przetargu PGE  |  BGK unieważnia  |  Agencja Hand Made  |  Mistrz łamigłówek z "NYT" wraca do zdrowia po udarze  |  X, TikTok i Booking.com uznane przez Komisję Europejską za gatekeeperów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po dołączeniu Renaty Grochal do radiowej Trójki  |  Vectra tłumaczy wyłączenie kanału Zebrra.tv  |  Dyżury lokalnych dziennikarzy "GW"  |  Udane debiuty nowych edycji "Tańca z gwiazdami" i "Mam talent"  |  Polsat z galami UFC  |  COO Telewizji Puls  |  Oglądalność trzeciego sezonu "Farmy" Polsatu  |  Polskie Radio wraca do porozumienia  |  "Twój Styl" z niewielką przewagą  |  Demagog i Google organizują przedwyborczy konkurs  |  Więcej czasu na składanie ofert w przetargu PGE  |  BGK unieważnia  |  Agencja Hand Made  |  Mistrz łamigłówek z "NYT" wraca do zdrowia po udarze  |  X, TikTok i Booking.com uznane przez Komisję Europejską za gatekeeperów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 10, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja Media Narodowe jednak nie będzie testowana w kablówkach, bo nie ma koncesji

W pierwszym roku koszt działalności kanału ma wynieść ok. 1 mln zł (screen: YouTube/Media Narodowe)

Telewizja Media Narodowe poinformowała, że nie będzie prowadziła otwartych testów w sieciach kablowych, a tylko w internecie. Wcześniej stacja zapowiadała testy w kablówkach, choć nie ma koncesji kablowej od KRRiT.

"Nadawca Mediów Narodowych oświadcza, że program specjalny od dnia 11.11.2022 publikowany będzie wyłącznie w sieciach teleinformatycznych, zgodnie z rozporządzeniami Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Równocześnie wykonamy test techniczny dosyłu do stacji czołowych operatorów przewodowych bez rozpowszechniania naszego sygnału. Media Narodowe oczekują obecnie na przyznanie stosownej koncesji przez KRRiT" – podało Stowarzyszenie "Marsz Niepodległości".

"Mamy nadzieję na szybkie przyznanie koncesji"

Jednak jeszcze we wtorek Piotr Barełkowski, odpowiadający za dystrybucję i rozwój kanału, mówił "Presserwisowi": – Na razie będzie to emisja testowa na YouTube oraz u mniejszych operatorów kablowych. Ma ona służyć sprawdzeniu wszystkich spraw technicznych. W momencie otrzymania koncesji KRRiT od razu przygotujemy właściwą emisję w szerszym zasięgu, do którego obligują nas umowy.

Czytaj też: Media przygotowują się do Marszu Niepodległości. Nie zawsze było bezpiecznie

Teraz tłumaczy, że stacja od początku nie zamierzała nadawać testowo w kablówkach, a jego słowa z wypowiedzi dla mediów zostały źle zrozumiane. – To od początku miał być test techniczny, niedostępny dla widzów – opisuje Barełkowski. I dodaje: – Mamy nadzieję na szybkie przyznanie nam koncesji. Liczyliśmy, że dojdzie do tego na środowym posiedzeniu. Tak się jednak nie stało.

Jednak jak ustalił "Presserwis", wniosek stacji o koncesję został zarejestrowany dopiero w środę, więc nie było możliwe, żeby był rozpatrywany na tym posiedzeniu.

Stowarzyszenie "Marsz Niepodległości" uzyskało już jednak wpis do tzw. "rejestru programów teleinformatycznych i rozprowadzanych". Wpis datowany jest na 9 listopada br. Dzięki temu stowarzyszenie będzie mogło rozpowszechniać sygnał kanału w internecie.

25 osób w zespole stacji

Telewizja Media Narodowe testowe nadawanie m.in. na YouTube rozpocznie w piątek 11 listopada o godz. 8 programem "Studio Niepodległości". Tego dnia większość ramówki wypełnią relacje z Marszu Niepodległości w Warszawie.

Czytaj też: W TVP Katowice działa komisja antymobbingowa. Przesłuchanych ma być 28 osób

Kanał dla operatorów jest bezpłatny. Będzie utrzymywać się głównie z wpłat od widzów i z reklam. Szefem redakcji został Tomasz Kalinowski, redaktor naczelny Medianarodowe.com. Zespół stacji liczy ok. 25 osób. W pierwszym roku koszt kanału ma wynieść ok. 1 mln zł. Stacja liczy, że po około dwóch latach osiągnie 0,2-0,3 proc. udziału w rynku w grupie 4+.

Stowarzyszenie "Marsz Niepodległości" odpowiada za organizację w Warszawie Marszu Niepodległości, który odbywa się corocznie 11 listopada. Stowarzyszenie jest regularnie wspierane z państwowych dotacji.

Czytaj też: Edward Miszczak ma być gościem jubileuszowej gali Polsatu

(MNIE, 10.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.