Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kantar: wpływy reklamowe w radiu urosły o 10 proc. po trzech kwartałach

Największy wzrost wpływów z reklam zanotował Eurozet (fot. Fixabay.com)

Po trzech kwartałach 2022 roku cennikowe wydatki na reklamę w radiu są wyższe o 10 proc. niż w analogicznym 2021 roku. Wpływy reklamowe zwiększyły wszystkie grupy radiowe, z wyjątkiem publicznego radia.

Jak wynika z danych firmy Kantar, które nie uwzględniają rabatów, cennikowe przychody Grupy RMF z reklam wzrosły o 6,7 proc. (do 2,8 mld zł), Eurozetu – o 20,5 proc. (do 1,6 mld zł), Grupy Radiowej Time – o 12,7 proc. (do 1,2 mld zł), a Grupy Radiowej Agory – o 12,2 proc. (do 820,5 mln zł). Z kolei wpływy reklamowe Polskiego Radia spadły o 6,8 proc. – do 623,9 mln zł.

Czytaj też: "Debata polityczna" nowością Polskiego Radia 24

Najwięcej na reklamę w radiu wydał farmaceutyczny Aflofarm, którego cennikowa wartość kampanii od stycznia do września wyniosła 795,3 mln zł (o 3,1 proc. mniej, niż rok wcześniej). Wśród największych reklamodawców znalazły się również: Targ – 622,4 mln zł (wzrost o 22,2 proc.) i Euro-Net – 427,9 mln zł (spadek o 10,2 proc.).

Z kolei najaktywniejszą branżą w radiu był handel, który przeznaczył na reklamę w radiu 3,2 mld zł (o 15,5 proc. więcej, niż przed rokiem). W czołówce były także: farmacja – 1,2 mld zł (spadek o 7,1 proc.) i motoryzacja – 420,9 mln zł (spadek o 18,4 proc.).

Czytaj też: Maciej Orłoś znika z anteny Radia Nowy Świat

(KOZ, 02.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.