TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 20, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" nagle odwołuje konferencję "Subscription Day"

Konferencję z międzynarodowym gronem gości poprowadzić miał Grzegorz Piechota, uznany analityk rynku mediów, pracownik Harvard Business School w Cambridge (screen: subscriptionday.pl)

"Gazeta Wyborcza" odwołała "Subscription Day" - mocno promowaną w ostatnich tygodniach międzynarodową konferencję poświęconą subskrypcjom. O kryzysie na rynku usług subskrypcyjnych nie można na razie mówić, ale recesja na świecie może wpłynąć na ten biznes - uważają eksperci. 

"Z przykrością informujemy, że zaplanowana druga edycja konferencji Subscription Day nie odbędzie się w tym roku. Liczymy na zrozumienie wszystkich, którzy planowali udział w wydarzeniu" - powiadomił organizator.

Jeszcze niedawno konferencja była hucznie zapowiadana jako święto wszystkich, którzy stawiają na rozwój usług w modelu subskrypcyjnym. Imprezę zaplanowano na 17 listopada w formule online, a głównym gościem miał być Robert Skrob, autor książki "Retention Point", mówca określany przez organizatora mianem "światowego eksperta z obszaru subskrypcji".

Marek Miller, news partner manager z Google, stwierdził na Twitterze, że odwołanie konferencji to "smutna sprawa". Zastanawiał się, czy to nie oznaka jakiegoś nowego trendu wśród wydawców.

- Zadając to pytanie, miałem jednocześnie nadzieję, że przyczyną odwołania wydarzenia nie był brak zainteresowania ze strony odbiorców. Na konferencjach dla wydawców organizowanych m.in. przez INMA, słyszę, że wydawcy przestają uznawać już subskrypcje za lek na całe zło, a ich uwaga przesuwa się w stronę właściwego balansowania między modelami: skupionymi na płatnych treściach oraz na przychodach z reklam. Stąd pytanie otwarte, trochę też z nadzieją na dyskusje - mówi "Presserwisowi" Marek Miller.

- Wątpię, że powodem odwołania konferencji mógł być brak chętnych. Do imprezy pozostał jeszcze miesiąc, więc jest sporo czasu, żeby zachęcić ludzi. Powodów trzeba szukać wewnątrz firmy - dodaje Paweł Nowacki, były redaktor związany m.in. z Polska Press, Agorą i Inforem, dziś niezależny konsultant rynku mediów i e-commerce oraz właściciel firmy Digital Flow.

Zapytaliśmy Agorę, spółkę wydającą "Gazetę Wyborczą", o powody odwołania sztandarowej konferencji. W czwartek rano nadeszła odpowiedź: - W czasach rosnącej inflacji i ogromnych kosztów, które wpływają także na możliwości naszych partnerów, zespół Wyborcza.pl zdecydował się na odwołanie tegorocznej edycji wydarzenia - napisała Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory.

Z serwisów "Wyborczej" zniknęły już zapowiedzi wydarzenia. Informacja o odwołaniu pojawiła się też na portalu eBilet.pl, poprzez który dystrybuowano bilety.

- Nie widzę załamania ani jakichś niepokojących trendów na rynku usług subskrypcyjnych. Istnieje oczywiście niebezpieczeństwo, że idzie kryzys, szaleje inflacja, ludziom będzie brakowało pieniędzy i zaczną rezygnować z subskrypcji, ale na razie nie ma potwierdzenia w twardych danych. Nie szukałbym więc drugiego dna - mówi Paweł Nowacki.

"Wyborcza" jest liderem subskrypcyjnym na polskim rynku medialnym. Na początku br. wydawca informował, że ma 280 tys. płacących subskrybentów. Dostęp do serwisu wyborcza.pl kosztuje w pakiecie podstawowym 24 zł miesięcznie. Za pakiet premium trzeba zapłacić 36 zł, a za klubowy 52 zł. Ten ostatni dodaje czytelnikom "bezpośredni kontakt z redakcją" i możliwość udziału w spotkaniach organizowanych dla klubowiczów. Użytkownicy mogą również podzielić się prenumeratą z dwiema bliskimi osobami. 

Oprócz Skroba na liście mówców tegorocznej konferencji Subscription Day znaleźli się m.in. Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej PwC Polska i Jennifer Cooper z firmy Zuora. Imprezę poprowadzić miał Grzegorz Piechota, uznany analityk rynku mediów, badacz Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów, Informacyjnych , pracownik Harvard Business School w Cambridge. Poprzednia edycja odbyła się niemal rok temu. Główną prezentację poprowadziła wtedy Tara Lajumoke, dyrektorka zarządzająca Financial Times Strategies, a w debatach wzięli udział m.in. przedstawiciele Patronite.pl, Resi4Rent i Blika. (ŁO)

(INMA, 20.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.