Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Boris Johnson ma pisać dla "Daily Mail"

Boris Johnson ma ponad 20-letnie doświadczenie w pisaniu dla prasy, dla "The Spectator", a zwłaszcza dla "The Daily Telegraph" (fot. Wikimedia Commons/Ben Shread)

Brytyjskie media spekulują, że po definitywnym pożegnaniu z urzędem premiera Boris Johnson zostanie dziennikarzem "Daily Mail". Zanim wszedł do wielkiej polityki, przez ponad 20 lat pisywał artykuły dla "The Daily Telegraph", ale tam prawdopodobnie nie wróci.

Przed przejęciem teki ministra spraw zagranicznych, a następnie premiera Johnson raz w tygodniu pisał całostronicowy artykuł w dziale opinie. Jak sam przyznawał, praca dziennikarska zajmowała mu jakieś 10 godzin w skali miesiąca. Jak mu wyliczono, zarabiał w ten sposób 2,3 tys. funtów za godzinę pracy, a miesięcznie 23 tys. funtów.

"Daily Mail" w obronie Johnsona

Po tym, jak "The Daily Telegraph" nie wziął Johnsona w obronę po skandalach związanych z przyjęciami organizowanymi przy Downing Street w trakcie pandemii, co oficjalnie było niedozwolone, jego powrót na łamy tej gazety jest mało prawdopodobny. Tymczasem nieoficjalne źródła podają, że "Daily Mail" poprosił go o napisanie artykułu, gdy ostatecznie będzie żegnać się z urzędem i przekazywać obowiązki następcy (zapewne następczyni – Liz Truss).

Czytaj też: Elon Musk żąda nazwisk pracowników Twittera obliczających liczbę kont

Spekuluje się też, że odchodząc Johnson przyzna tytuł para Paulowi Dacre, naczelnemu firmy macierzystej "Daily Mail" osładzając mu sytuację, gdy nie poparł go w staraniach o objęcie urzędu szefa Ofcomu, kontrolera brytyjskiego rynku mediów. Gazeta nie potwierdziła tych spekulacji.

Jeszcze jesienią "Daily Mail" krytykował Johnsona, ale po wymianie naczelnego stawał często w jego obronie. Wiadomo, że nadal jeszcze aktualny premier Wielkiej Brytanii nie pracowałby w redakcji, a tylko co jakiś czas pisał opiniotwórczy artykuł.

Czytaj też: Erling Haaland ambasadorem Viaplay w Polsce i ośmiu innych krajach

(MAC, 16.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.