Romaszewska-Guzy zwolniona dyscyplinarnie z TVP. Zarzuty wobec dziennikarki  |  Jacek Kurski stara się o powrót  |  Just po przetargu  |  Cennik TVP na kwiecień  |  "Mam talent" z lepszym startem  |  Wicedyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy  |  Radio Lublin  |  Gospodarz "Poranka Dwójki"  |  "Taniec z gwiazdami" Polsatu zyskał  |  Wicenaczelny w Dziennik.pl  |  Nowa audycja Polskiego Radia 24  |  Apel o solidarność z mediami publicznymi na Słowacji  |  Nowy klient K+PR  |  Hand Made poprowadzi  |  Brand Kolektyw wygrała  |  Kanada bada TikToka pod kątem bezpieczeństwa  |  Z Meta odchodzi główna psycholożka z powodu nieusuwania z Instagrama samookaleczeń  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Romaszewska-Guzy zwolniona dyscyplinarnie z TVP. Zarzuty wobec dziennikarki  |  Jacek Kurski stara się o powrót  |  Just po przetargu  |  Cennik TVP na kwiecień  |  "Mam talent" z lepszym startem  |  Wicedyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy  |  Radio Lublin  |  Gospodarz "Poranka Dwójki"  |  "Taniec z gwiazdami" Polsatu zyskał  |  Wicenaczelny w Dziennik.pl  |  Nowa audycja Polskiego Radia 24  |  Apel o solidarność z mediami publicznymi na Słowacji  |  Nowy klient K+PR  |  Hand Made poprowadzi  |  Brand Kolektyw wygrała  |  Kanada bada TikToka pod kątem bezpieczeństwa  |  Z Meta odchodzi główna psycholożka z powodu nieusuwania z Instagrama samookaleczeń  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Romaszewska-Guzy zwolniona dyscyplinarnie z TVP. Zarzuty wobec dziennikarki  |  Jacek Kurski stara się o powrót  |  Just po przetargu  |  Cennik TVP na kwiecień  |  "Mam talent" z lepszym startem  |  Wicedyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy  |  Radio Lublin  |  Gospodarz "Poranka Dwójki"  |  "Taniec z gwiazdami" Polsatu zyskał  |  Wicenaczelny w Dziennik.pl  |  Nowa audycja Polskiego Radia 24  |  Apel o solidarność z mediami publicznymi na Słowacji  |  Nowy klient K+PR  |  Hand Made poprowadzi  |  Brand Kolektyw wygrała  |  Kanada bada TikToka pod kątem bezpieczeństwa  |  Z Meta odchodzi główna psycholożka z powodu nieusuwania z Instagrama samookaleczeń  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 08, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Aflofarm najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji w pierwszej połowie 2022 roku

Czołówkę najaktywniejszych reklamodawców w TV wypełniają firmy farmaceutyczne (fot. Jeshoots.com/Pexels.com)

W pierwszym półroczu 2022 roku najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji był farmaceutyczny Aflofarm – wynika z przygotowanej dla "Presserwisu" analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media.

Reklamy Aflofarmu wygenerowały od stycznia do czerwca 2022 roku łącznie 91 861 punktów ratingowych (GRP), co oznacza spadek o 3,1 proc. w porównaniu z tymi samymi miesiącami rok wcześniej.

Czytaj też: RMF FM liderem we wszystkich dużych miastach z wyjątkiem jednego. Dlaczego go nie zdobyło?

US Pharmacia zanotowała spadek ratingów o 6,4 proc. – do 59 099 GRP. Na podium wróciła Polpharma z 41 726 GRP (wzrost o 19 proc.). Czwarte miejsce również należało do producenta farmaceutyków – Natur Produkt Zdrovit z 35 026 GRP (spadek o 17,3 proc.).

Kolejnymi reklamodawcami pod względem zdobytych punktów ratingowych były:

  • Lidl – 34 225 GRP (spadek o 22,5 proc.),
  • PepsiCo – 32 470 GRP (wzrost o 17,3 proc.),
  • Ferrero – 30 178 GRP (spadek o 26,8 proc.),
  • Reckitt Benckiser – 28 358 GRP (wzrost o 10,5 proc.),
  • Sanofi Aventis – 27 888 GRP (spadek o 4 proc.)
  • i Jeronimo Martins – 25 767 GRP (spadek o 19,6 proc.).

Przypomnijmy, że według cennikowych danych Nielsen Media za rok 2021 na reklamę w telewizji firma Aflofarm przeznaczyła w sumie 1,5 mld zł.

Czytaj też: Polskie studia w przetargu produkcyjnym PepsiCo koordynowanym z Moskwy

Warto dodać, że – jak pisaliśmy pod koniec kwietnia – reklamy Aflofarmu w pierwszym kwartale 2022 roku zniknęły z Grupy RMF i ze stacji Grupy ZPR Media. Reklamodawca zwiększył za to wydatki w tym czasie w Grupie Radiowej Agory i publicznym radiu – tak wynikało z danych cennikowych Kantar Media. Cennikowa wartość reklam Aflofarmu w radiu w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosła 277,5 mln zł.

O powrocie reklam Aflofarmu do stacji Grupy RMF informowaliśmy dopiero w lipcu br. Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF, tłumaczył, że firmy się dogadały, mimo że początkowo oczekiwania, które przedstawił reklamodawca, były niemożliwe do zrealizowania.

Aflofarm to polska firma rodzinna, lider na rynku farmaceutycznym w segmencie OTC m.in. z takimi markami, jak Desmoxan, Neosine i Dafurag. W sektorze ochrony zdrowia działa od 30 lat, na rynek wprowadziła ponad 115 marek produktowych. Produkty firmy można kupić w 30 krajach na całym świecie. Wielokrotnie Aflofarm notowana była na pierwszym miejscu największych reklamodawców w polskich mediach.

Czytaj też: Skecz Neo-Nówki krytykujący PiS w końcu trafił na YouTube Polsatu

(KOZ, 08.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.