Wspólny podcast Polskiego Radia i TVN 24  |  Carat wygrywa przetarg  |  Serial "Czarne stokrotki" w Canal+  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Teleturniej TVP 2 "Tak to leciało!" stracił widzów  |  Dyrektorka TVN WBD dołączy do Netflixa  |  Oglądalność serialu "Krucjata II. Znak bliźniąt" w TVP 2  |  Cykl "Kupuj świadomie" w kanałach TVP  |  Burda Media Polska przedłużyło licencję  |  Prowadząca "Taki tydzień" w radiowej Jedynce  |  Nowy serial SkyShowtime wsparty kampanią  |  Eska.pl prowadzi  |  Najpopularniejsze podcasty w Polsce na Spotify  |  Portal Sądeczanin.info ma nowego naczelnego  |  Przychody branży reklamowej przekroczą bilion dolarów  |  Dentsu Creative  |  Dyrektor w Majaland Polska  |  Verso Media  |  Platforma X udostępnia nowy generator obrazów  |  Scott Trust zatwierdza sprzedaż "The Observer". Strajk dziennikarzy nie przyniósł skutku  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wspólny podcast Polskiego Radia i TVN 24  |  Carat wygrywa przetarg  |  Serial "Czarne stokrotki" w Canal+  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Teleturniej TVP 2 "Tak to leciało!" stracił widzów  |  Dyrektorka TVN WBD dołączy do Netflixa  |  Oglądalność serialu "Krucjata II. Znak bliźniąt" w TVP 2  |  Cykl "Kupuj świadomie" w kanałach TVP  |  Burda Media Polska przedłużyło licencję  |  Prowadząca "Taki tydzień" w radiowej Jedynce  |  Nowy serial SkyShowtime wsparty kampanią  |  Eska.pl prowadzi  |  Najpopularniejsze podcasty w Polsce na Spotify  |  Portal Sądeczanin.info ma nowego naczelnego  |  Przychody branży reklamowej przekroczą bilion dolarów  |  Dentsu Creative  |  Dyrektor w Majaland Polska  |  Verso Media  |  Platforma X udostępnia nowy generator obrazów  |  Scott Trust zatwierdza sprzedaż "The Observer". Strajk dziennikarzy nie przyniósł skutku  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wspólny podcast Polskiego Radia i TVN 24  |  Carat wygrywa przetarg  |  Serial "Czarne stokrotki" w Canal+  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Teleturniej TVP 2 "Tak to leciało!" stracił widzów  |  Dyrektorka TVN WBD dołączy do Netflixa  |  Oglądalność serialu "Krucjata II. Znak bliźniąt" w TVP 2  |  Cykl "Kupuj świadomie" w kanałach TVP  |  Burda Media Polska przedłużyło licencję  |  Prowadząca "Taki tydzień" w radiowej Jedynce  |  Nowy serial SkyShowtime wsparty kampanią  |  Eska.pl prowadzi  |  Najpopularniejsze podcasty w Polsce na Spotify  |  Portal Sądeczanin.info ma nowego naczelnego  |  Przychody branży reklamowej przekroczą bilion dolarów  |  Dentsu Creative  |  Dyrektor w Majaland Polska  |  Verso Media  |  Platforma X udostępnia nowy generator obrazów  |  Scott Trust zatwierdza sprzedaż "The Observer". Strajk dziennikarzy nie przyniósł skutku  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 20, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa kapitałowa Discovery Polska zwiększyła przychody i zysk netto

Zysk netto grupy Discovery Polska rok do roku wzrósł o 41,8 proc. (fot. Paweł Wodzyński/East News)

Grupa kapitałowa Discovery Polska w 2021 roku wypracowała 27,1 mln zł zysku netto przy 259,9 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Ze sprawozdania zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody grupy w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o 28,6 proc. Od jednostek powiązanych pochodziło 225,1 mln zł, co stanowiło 86,6 proc. wpływów. Przychody te urosły o 31,9 proc.

Wzorst przychodów i kosztów

Przychody grupy Discovery Polska pochodziły głównie ze sprzedaży usług finansowych, księgowych, kadrowych, wsparcia IT, administracji wewnątrz Grupy Discovery na rzecz spółek z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki - w ramach Global Business Services (GBS). 

Czytaj też: Kołodziejski proponuje, by szef KRRiT miał głos rozstrzygający, gdy nie ma większości

Przychody ze sprzedaży eksportowej wyniosły 206,2 mln zł (wzrost o 36,5 proc.), a ze sprzedaży krajowej - 53,7 mln zł (wzrost o 5,1 proc.).

Koszty działalności operacyjnej były wyższe o 29,3 proc. i pochłonęły 223,1 mln zł, z czego 120,3 mln zł przeznaczono na wynagrodzenia (wzrost o 59,5 proc.). Przeciętne zatrudnienie wzrosło z 350 do 478 osób.

Discovery Polska w 2021 roku na plusie

Zysk netto grupy Discovery Polska rok do roku wzrósł o 41,8 proc. - z 19,1 mln zł w 2020 roku do 27,1 mln zł w 2021 roku. "Wzrost zysku netto spowodowany jest poszerzeniem świadczonych usług GBS dla większej liczy podmiotów z Grupy" - podano w sprawozdaniu.

Do grupy należą również spółki: Green Content (nadawca telewizji naziemnej Metro), Discovery Hungary Kft i Discovery Romania Srl.

(KOZ, 20.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.