„Financial Times” zmienia nazwę dodatku dla bogaczy
"How To Spend It" to czasopismo skierowane do światowej elity finansowej
Wydawca "Financial Times" uznał, że „How To Spend It” – dotychczasowy tytuł dodatku do brytyjskiego dziennika – nie przystoi w trudnych czasach. Miłośnicy luksusowego stylu życia sięgną więc teraz po „HTSI”.
Dystrybuowany w weekendowym wydaniu dodatek znany jest z doradzania światowej elicie finansowej, na co wydać ciężko zarobione pieniądze. W publikacji, określanej niekiedy mianem "listy zakupowej dla jednego procenta” społeczeństwa, zamieszczane są reklamy zegarków z najwyższej półki, wycieczek safari i ekskluzywnych jachtów.
Czytaj też: Wicenaczelny „Dziennika Zachodniego” kopiuje teksty Świadków Jehowy
Jak tłumaczyła redaktorka "HTSI" Jo Ellison, niestosowne byłoby zachowanie dotychczasowej nazwy dodatku w sytuacji, gdy świat zmaga się z negatywnymi skutkami pandemii, kryzysem wywołanym rosyjską inwazją na Ukrainę oraz szybko rosnącymi kosztami życia.
Nazwa "How to Spend It" została wymyślona w 1967 roku przez jedną z pracowniczek „Financial Times”. Uznała, że żonom bogatych finansistów przydałaby się rubryka z poradami, na co wydać pieniądze zarobione przez męża.
Czytaj też: Michał Marszał, prowadzący profile "Tygodnika Nie", z sukcesem rozpoczął zbiórkę na Patronite
(MZD, 03.06.2022)