Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 24, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

178 reklam oglądaliśmy każdego dnia roku 2021. W tym roku najmniej spotów – w dniu wybuchu wojny

Najwięcej reklam widzowie oglądają jesienią, a najmniej - w wakacje (fot. Jeshoots.com/Pexels)

W 2021 roku przeciętny widz oglądał w telewizji średnio 178 reklam dziennie, czyli o 7,7 proc. więcej, niż w 2020 roku. W tym roku najmniej reklam obejrzeliśmy 24 lutego, w dniu rozpoczęcia inwazji Rosji na Ukrainę.

Prezes agencji mediowej Media Context Bartosz Zientek wyjaśnia "Presserwisowi", że średnia liczba oglądanych reklam jest wypadkową dwóch zmiennych: popytu na czas reklamowy (liczba wyemitowanych reklam) i czasu spędzonego przed telewizorem (ATV). W 2021 roku liczba reklam w telewizji była o 20 proc. wyższa niż w 2020 roku, a jednocześnie o 3,4 proc. skróciła się średnia długość spotów.

Czytaj też: Putin odrzuca zagraniczny sprzęt i oprogramowanie z obawy przed cyberatakami

Widzowie najwięcej reklam oglądają w telewizji jesienią (195 spotów dziennie w listopadzie 2021 roku, 191 – w grudniu 2021 roku i 190 – w październiku 2021 roku). – Wtedy spędzamy dużo czasu przed telewizorem, a jednocześnie mamy do czynienia z najwyższym w ciągu roku zapotrzebowaniem na czas reklamowy – tłumaczy Bartosz Zientek. 

Z kolei najmniej reklam widzowie zobaczyli w 2021 roku w czerwcu (163) i lipcu (164). – Naturalnie okresem, gdzie mamy do czynienia z mniejszą ekspozycją na reklamy, są wakacje. Z przyczyn oczywistych w 2020 mieliśmy lekkie przesunięcie na wiosnę, gdzie dołek obserwowaliśmy w okresie kwiecień-czerwiec – zauważa Bartosz Zientek. – Maj 2020 był miesiącem o najniższej liczbie obejrzanych reklam na przestrzeni ostatnich lat – dodaje.

Czytaj też: Norweska telewizja NRK rezygnuje z Facebooka. Ma największy profil informacyjny w kraju

Z kolei analiza pierwszych czterech miesięcy 2022 roku wykazała, że liczba obejrzanych reklam w telewizji była większa niż rok wcześniej tylko w styczniu, natomiast w lutym, marcu i kwietniu – mniejsza. Największy spadek – o 14,2 proc., do średnio 158 reklam dziennie – miał miejsce w marcu.

Dzień, w którym widzowie oglądają najmniej reklam w ciągu roku, wypada – jak podaje Zientek – w ostatnich latach za każdym razem kiedy indziej. W 2018 roku był to sylwester, w 2019 – 6 września, w 2020 – 2 maja, w 202 – 10 lutego.

– W tym roku na razie jest to oczywiście 24 lutego (dzień rozpoczęcia inwazji Rosji na Ukrainę - przyp. red.), kiedy to duża część widzów przełączyła się na stacje informacyjne, które zminimalizowały, a w kolejnych dniach w ogóle wyłączyły reklamy – opowiada Zientek.

Czytaj też: Zmieni się prezes Radia Białystok. Radiem ma znowu kierować Mirosław Bielawski

Dane: Nielsen Media.

(KOZ, 24.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.