Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Uwaga, Rosjanie znów szykują dezinformacyjną akcję w mediach społecznościowych

Akcja propagandowa ma przełamać ukraiński opór i sprowokować żołnierzy i cywilów do poddania się - ostrzega Ołeksij Reznikow (fot. Unsplash.com)

Rosja szykuje wielką akcję dezinformacyjną - ostrzega ukraiński minister obrony. Rosjanie mają w mediach społecznościowych informować m.in. o kapitulacji Ukrainy. Zalew fake newsów grozi również Polsce.

Minister obrony Ukrainy Ołeksij Reznikow ostrzegł na swoim facebookowym profilu, że Rosjanie przygotowują rozległą kampanię dezinformacyjną, która ma zdestabilizować sytuację na Ukrainie.

- Według dostępnych danych rosyjscy okupanci przygotowują się do rozpoczęcia w najbliższym czasie operacji informacyjno-psychologicznej na dużą skalę - napisał Reznikow. - Jej celem będzie przełamanie oporu narodu ukraińskiego i wojska za pomocą kłamstw.

Czytaj też: Internauci atakują Rosjan na mapach Google i Yandexa. "O Kremlu nie piszcie"

Według ministra Reznikowa media społecznościowe mogą zalać fałszywe komunikaty, że władze Ukrainy zgodziły się na kapitulację. Żeby je uwiarygodnić, komunikatom będą towarzyszyły fałszywe zdjęcia „podpisanych” dokumentów i odpowiednio zmontowane propagandowe filmy.

Fałszywe informacje o kapitulacji mogą pojawiać się zarówno na ukraińskich i rosyjskich profilach na Facebooku, Twitterze czy Instagramie, jak i na polskich i anglojęzycznych. Do operacji dezinformacyjnej mogą zostać wykorzystane profile, które do tej pory nie uczestniczyły aktywnie w wojnie informacyjnej, nie wzbudzają więc podejrzeń. - Ostrzegaj każdego, kogo możesz - apeluje minister Reznikow.

Informację przekazała również na swoich profilach na Twitterze i Telegramie Służba Bezpieczeństwa Ukrainy.

W związku z wojną informacyjną premierzy Polski – Mateusz Morawiecki, Litwy – Ingrida Szimonyta, Łotwy – Kriszjanis Karinsz i Estonii – Kaja Kallas zaapelowali wspólnie do właścicieli platform social media o zablokowanie stron rządowych Rosji i Białorusi i osobistych profili przywódców tych państw.

(PAR, 02.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.