Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 17, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Łódź.pl" otrzyma 3 mln zł od miasta. SGL: to faworyzowanie własnego medium

Dziennik "Łódź.pl" ukazuje się trzy razy w tygodniu – poniedziałek, środa, piątek

Wydawany przez Bibliotekę Miejską w Łodzi serwis i pismo Łódź.pl ma otrzymać w 2022 roku 3 mln zł na działalność. Zdaniem szefa Stowarzyszenia Gazet Lokalnych tak duża dotacja stawia inne lokalne serwisy łódzkie na gorszej pozycji wobec medium zależnego od miasta.

Informację o tym, że miasto Łódź w 2022 roku przeznaczy na działalność serwisu i ukazującego się trzy razy w tygodniu pisma "Łódź.pl" 3 mln zł, podało Radio Łódź. 

Komisja finansów w łódzkiej radzie miejskiej początkowo przeznaczyła na Łódź.pl 1,5 mln zł, jednak okazało się, że nie jest to pełna kwota. Miasto złożyło autopoprawkę i zwiększyło budżet do 3 mln zł. 

Decyzja o przyznaniu większych pieniędzy dla medium spotkała się z krytyką lokalnych mediów i polityków. Zdaniem Ryszarda Pajury, prezesa Stowarzyszenia Gazet Lokalnych i wydawcy tygodnika "Obserwator Lokalny" (Agencja Wydawnicza Agard) z Dębicy, przyznanie tak dużej kwoty zależnemu od miasta serwisowi w porówaniu do wsparcia dla innych lokalnych serwisów jest nie w porządku. – Serwis Łódź.pl za sprawą hojnego mecenasa jest faworyzowany. Inne niezależne, prywatne portale nie mogą liczyć na tak wysoką dotację, więc na starcie są na gorszej pozycji. Środki na działalność muszą pozyskiwać na własną rękę, wyłącznie ze źródeł reklamowych – mówi Pajura i dodaje, że serwisy wydawane przez samorząd są często wykorzystywane do prowadzenia polityki nie tyle informacyjnej, co propagandowej.

Z kolei Rafał Agnieszczak, z przedsiębiorcy internetowego, tłumaczy, że 3 mln zł to nie jest wygórowany budżet dla serwisu. 

– 3 mln zł to nie jest zastraszająca kwota, ale wszystko jest relatywne – mówi Agnieszczak i tłumaczy, że dla niektórych serwisów lokalnych, tworzonych siłami lokalnego patrioty, taka dotacja to ogromna kwota, ale w kontekście przychodów np. komercyjnego serwisu Trójmiasto.pl to zaledwie jedna czwarta przychodów.

Dziennik "Łódź.pl" ukazuje się trzy razy w tygodniu – poniedziałek, środa, piątek. Jego nakład wynosi ok. 50 tys. Pierwszy numer gazety został wydany 31 maja tego roku. W tym roku miasto przeznaczyło na serwis i dziennik 1,5 mln zł. 

(BAE, 17.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.