Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 08, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBC wprowadza nowy regulamin rozpowszechniania prasy od 2022 roku

Nowy regulamin wejdzie w życie 1 stycznia 2022 roku (fot. Piotr Molęcki/East News)

Polskie Badania Czytelnictwa (PBC) razem z wydawcami opracowały założenia do nowego regulaminu rozpowszechniania prasy. Zmieni się m.in. sposób raportowania rozpowszechniania prasy. Regulamin ma zostać wprowadzony od nowego roku.

Rada nadzorcza Polskich Badań Czytelnictwa (PBC) po konsultacjach z wydawcami przyjęła nowy regulamin rozpowszechniania prasy za 2022 rok. Nowe założenia dotyczą wydań drukowanych oraz e-wydań. Celem zmian jest uproszczenie wskaźników i procedur związanych z raportowaniem danych przez wydawców, wzmocnienie kryteriów zaliczania wydań do sprzedaży oraz ustalenie jednego podstawowego wskaźnika sumującego dla sprzedaży.

Bardziej czytelne definicje

Dzięki tym zmianom wskaźniki i ich definicje mają być bardziej czytelne, a ich liczba w raporcie kontroli rozpowszechniania zmniejszy się do dwóch wskaźników sumujących: sprzedaży i dystrybucji promocyjnej. Zmniejszy się również liczba wzorców deklaracji z 12 do pięciu.

Kwartalne raporty

Oprócz danych źródłowych PBC ma publikować kwartalne raporty dotyczące prasy. Będą one łączyły dane dotyczące reklamy, czytelnictwa i rozpowszechniania prasy, tak aby mediaplaner i reklamodawca, który planuje kampanie reklamowe w prasie, miał pełny obraz tytułu prasowego. Pierwszy nowy raport zostanie opublikowany dla danych za czwarty kwartał 2021 roku.

PBC zaznacza, że aby zsynchronizować w czasie wyniki różnych pomiarów dotyczących sprzedaży egzemplarzowej, czytelnictwa prasy oraz zachowań wobec reklamy, publikacja danych dotyczących sprzedaży prasy musi mieć charakter kwartalny. Sposób raportowania wyników dla reklamy i czytelnictwa w PBC Plannerze nie zmieni się.

Rozwiązania zaproponowane przez PBC w nowym regulaminie zaczerpnięto ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Nowy regulamin wejdzie w życie 1 stycznia 2022 roku.

(BAE, 08.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.