Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 06, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP odmówiła emisji spotu Yes - twierdzi, że godzi on we wrażliwość jej odbiorców

TVP jako jedyna stacja odmówiła emisji spotów Yes (screen YouTube.com/BizuteriaYES)

Kampania marki biżuterii Yes pt. "Jestem kobietą" autorstwa agencji 180heartbeats + Jung v Matt mówi o różnorodności, odwadze i niezależności kobiet. Emisji spotów odmówiła TVP. Poszło o karmienie piersią oraz pocałunek wioślarki (srebrnej medalistki olimpijskiej) Katarzyny Zillmann i jej partnerki Julii Walczak. Pierwszy napisał o tym "Press".

Bohaterkami są silne i wyjątkowe kobiety: bizneswoman, mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska; wioślarka i wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann i jej dziewczyna Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, która od ponad pięciu lat zachęca do badań i profilaktyki nowotworów piersi; Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat, a także Bogna Golec - modelka plus size. Z kolei w spocie sponsorskim "Jestem kobietą, bo się nią czuję" wystąpiła Neo Mosa, osoba o płynnej płci, która będzie twarzą marki w marcu.

Kampania digital jest realizowana w internecie, social mediach i na platformach VOD. Spoty marki Yes - wersje 30- i 15-sekundowa - oraz billboardy sponsorskie od połowy listopada będzie można zobaczyć w kanałach TVN i Polsacie, a także w sieci Cinema City (on screen).

TVP jako jedyna stacja odmówiła emisji spotów Yes, tłumacząc, że godzi to we wrażliwość jej odbiorców.

- TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości (kobieta karmiąca piersią oraz kobieta po mastektomii - przyp. red.). Z tym, że te tak zwane nagości TVP mogła ewentualnie tolerować po godz. 20, jednak pary nieheteronormatywnej - o żadnej porze - mówił "Pressowi" Marcin Gaworski, chief executive officer & partner 180heartbeats + JvM.

Odrzucenie spotu przez TVP było szeroko komentowane w polskim internecie. Na Twitterze kierowano słowa wsparcia zarówno dla producentów reklamy, jak i bohaterów spotu.

Po naszym tekście TVP wydała oświadczenie: "Telewizja Polska otrzymała zestaw spotów reklamowych marki Yes z prośbą o wstępną kolaudację. Zgodnie z powszechnie stosowaną praktyką na rynku, TVP przekazało swoją opinię. Sugestie te wynikały z troski o odczucia widzów, którzy wielokrotnie wyrażali swoje opinie na temat treści filmów reklamowych w kierowanych do spółki skargach. Kampania nie została przez markę Yes zlecona, przez co nie miała miejsca odmowa emisji spotów przez Telewizję Polską" - czytamy w odpowiedzi z biura prasowego telewizji publicznej.

Na potrzeby kampanii powstała również sesja fotograficzna, której autorką jest Gosia Turczyńska. Zdjęcia zostały wykorzystane w digitalu, OOH, prasie i salonach Yes. Spoty także będą w nich emitowane - kampania jest realizowana w Polsce i w Czechach.

Spoty wyreżyserował Krzysztof Grajper. Za produkcję odpowiada dom produkcyjny F25, a za postprodukcję Xantus. W wideo wykorzystano fragmenty arii Habanera z opery "Carmen" Georges'a Bizeta - za licencje do muzyki odpowiadał Massive Music Warsaw. Media zaplanował i zakupił MediaHub.

(AMS, 06.11.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.