Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 23, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Oglądalność finałów NBA nie powróciła do poziomu sprzed pandemii

NBA nadal nie odbudowała popularności sprzed pandemii (fot. Unsplash/Markus Spiske)

W środę wieczorem zakończyły się finały ligi NBA. Mimo wyższej oglądalności niż rok temu, mecze finałowe oglądało dwa razy mniej osób niż w 2017 roku.

Zespół Milwaukee Bucks zdobył swój drugi mistrzowski tytuł, po raz czwarty pokonując Phoenix Suns. Szósty i ostatni mecz finałów NBA oglądało w amerykańskiej telewizji 12,5 mln widzów. W momencie szczytowej oglądalności widownia sięgnęła nawet 16,5 mln osób. Średnia dla wszystkich finałowych meczów w tym roku wyniosła niemal 10 mln widzów. To o 2,5 mln więcej, niż w 2020 roku.

Tegoroczne wyniki są gorsze od finałów w 2019 roku, które oglądało średnio 15 mln widzów. W latach 2015-2017 finały śledziło po 20 mln osób.

O przyczynę spadku popularności NBA w ostatnich latach zapytaliśmy Michała Pacudę, założyciela serwisu Probasket. – Wpływ ma kilka czynników. Sezon został przesunięty przez pandemię. Normalnie finały kończą się w drugiej połowie czerwca. Spore znaczenie ma nachodzenie na rozgrywki innych lig (baseball i football amerykański). Cały czas opieramy się też na szacunkowych danych, czyli badaniach Nielsena, które nie uwzględniają rozwoju technologii, czyli internetu. Coraz więcej osób nie ogląda już telewizji w tradycyjnej formie. Pamiętajmy też, że największe gwiazdy przyciągają niedzielnych kibiców, a w tym finale nie grali zawodnicy tak popularni, jak np. LeBron James, Steph Curry i Kevin Durant – analizuje Pacuda. (BKS)

 

 

(BKS, 23.07.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.