Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 13, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Grupy Polsat po pierwszym kwartale wyższe o 4,9 proc., zysk o 112 proc.

W pierwszym kwartale przychody segmentu mediowego Grupy Polsat wzrosły o 10 proc., do 507 mln zł (fot. Jan Bielecki/East News)

Grupa Polsat w pierwszym kwartale 2021 roku miała 2,987 mld zł przychodów i 390,4 mln zł zysku netto.

W porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 roku przychody grupy wzrosły o 4,9 proc., a zysk netto - o 112,4 proc. Koszty operacyjne urosły o 1,6 proc., do 2,431 mld zł. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 5,5 proc., do 1,083 mld zł. Marża EBITDA wzrosła z 36 proc. do 36,2 proc. 

Segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych zapewnił grupie w tym okresie 2,551 mld zł przychodów (wzrost o 4 proc.), a mediowy (Telewizja Polsat i Interia) – 507 mln zł (wzrost o 10 proc.). Wskaźnik EBITDA segmentu usług B2C i B2B wzrósł o 6 proc. (do 937 mln zł), koszty operacyjne były większe o 2 proc. i wyniosły 1,618 mld zł. EBITDA segmentu mediowego wyniosła 146 mln zł (spadek o 1 proc.), a koszty - 362 mln zł (wzrost o 16 proc.).

Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat wzrosły o 3,4 proc., do 271 mln zł.

"Stabilny początek roku na rynku reklamy telewizyjnej w połączeniu z konsolidacją wyników Interia.pl przekłada się na wzrost przychodów segmentu mediowego. Umożliwiło to uzyskanie stabilnego wyniku EBITDA pomimo zainwestowania wyższych środków w wiosenną ramówkę i większą liczbę wydarzeń sportowych na antenach Telewizji Polsat" - napisała Grupa Polsat w prezentacji wyników.

Grupa Polsat na koniec marca 2021 roku miała 5,5 mln klientów (spadek o 1,7 proc. względem końca marca 2020 roku), którym w modelu abonamentowym świadczyła 15,4 mln usług (wzrost o 3,8 proc.) - w tym: 8,6 mln usługi telefonii komórkowej (wzrost o 6,7 proc.), 5 mln płatnej telewizji (spadek o 0,1 proc.) i 1,8 mln dostępu do internetu (wzrost o 1,8 proc.). Dodatkowo Grupa Polsat na koniec raportowanego okresu miała 2,7 mln aktywnych usług przedpłaconych (wzrost o 3,7 proc.), głównie telefonii komórkowej – 2,5 mln (wzrost o 2,7 proc.).

ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta, w przypadku usług abonamentowych wyniósł w pierwszym kwartale 2021 roku 90,5 zł (wzrost o 6 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów nieznacznie wzrósł – z 6,6 proc. do 6,7 proc.

Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Cyfrowy Polsat, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.

(KOZ, 13.05.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.