IMM: RMF FM najczęściej cytowanym medium w marcu 2021
![](/images/contents/photo_65508_1617885865_big.jpg)
W marcu RMF FM cytowany był ponad 5 tys. razy (fot. Pixabay.com)
Stacja radiowa RMF FM w marcu wyprzedziła portal Onet, który utrzymywał pozycję lidera w rankingu cytowalności Instytutu Monitorowania Mediów od ponad roku.
W marcu RMF FM cytowany był ponad 5 tys. razy. Informacjami które cieszyły się największą cytowalnością były m.in.: wiadomość o możliwościach otwarcia sektora gastronomii, do których później odnosił się sam minister zdrowia Adam Niedzielski oraz tekst o wzmocnieniu obostrzeń dotyczących handlu w okresie świątecznym i wprowadzeniu ograniczeń terytorialnych w związku z zapisami na szczepienia przeciw COVID-19. Do wzrostu cytowań stacji przyczynił się także przeprowadzony we współpracy z "Dziennikiem Gazetą Prawną" sondaż "United Surveys", badający m.in. nastroje i nastawienie Polaków do planowanego lockdownu.
Na miejscu drugim rankingu, z wynikiem 4,7 tys. cytowań, znalazł się portal Onet. Podium zamyka "Gazeta Wyborcza" (4 tys. cytowań), która kontynuowała dziennikarskie śledztwo w sprawie prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka.
Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań w marcu miały: TVN24 (3074), Polsat News (2562) i TVP Info (1139).
![Press](/images/contents_blocks/photo_150611_1617886311_big.jpg)
źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM (imm.com.pl)
Stacje radiowe z największą liczbą wzmianek to: RMF FM (5087), Radio Zet (1518) oraz Radio Plus (1213), w którym minister zdrowia Adam Niedzielski przyznał, że w przyszłości możliwe jest wprowadzenie szczepień przeciwko wirusowi Sars-Cov-2 dla dzieci. Dzięki temu Radio Plus podskoczyło o pięć pozycji wyżej w stosunku do ubiegłego miesiąca.
![Press](/images/contents_blocks/photo_150613_1617886436_big.jpg)
źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM (imm.com.pl)
W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych na podium znalazły się: Onet.pl (4662), Wp.pl (2834) oraz Interia.pl (1670), która opublikowała nieoficjalne informacje dotyczące otrzymania przez Daniela Obajtka ochrony za zgodą rady nadzorczej Orlenu.
![Press](/images/contents_blocks/photo_150616_1617886472_big.jpg)
źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM (imm.com.pl)
Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi w marcu były: "Gazeta Wyborcza" (4037), "Rzeczpospolita" (3446) i "Dziennik Gazeta Prawna" (2255).
![Press](/images/contents_blocks/photo_150617_1617886504_big.jpg)
źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM (imm.com.pl)
Wśród tygodników i dwutygodników na czele były "Sieci" (507). Następne w tej kategorii były: "Do Rzeczy" (450) i "Newsweek" (274).
![Press](/images/contents_blocks/photo_150619_1617886713_big.jpg)
źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM (imm.com.pl)
Natomiast najczęściej cytowanym tytułem w marcu w kategorii miesięczniki i dwumiesięczniki był "Forbes" (621). Na kolejnym miejscu znalazł się "Press" (95), a trzecie miejsce zajął "Twój Styl" (59).
![Press](/images/contents_blocks/photo_150621_1617886588_big.jpg)
źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM (imm.com.pl)
Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi o profilu ekonomiczno – biznesowym były "Rzeczpospolita" (3446), "Dziennik Gazeta Prawna" (2255) oraz "Forbes" (621).
![Press](/images/contents_blocks/photo_150623_1617886625_big.jpg)
źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM (imm.com.pl)
Z kolei w zestawieniu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym serwisy internetowe na miejscu pierwszym był Money.pl (1419), na drugim Businessinsider.com.pl (341), a na trzecim Bankier.pl (234).
![Press](/images/contents_blocks/photo_150625_1617886650_big.jpg)
źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM (imm.com.pl)
Już trzeci miesiąc z rzędu najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce pozostaje Radio Wrocław, które w marcu cytowane było 160 razy. Kolejne były: "Gazeta Krakowska" (155) i "Dziennik Zachodni" (114).
![Press](/images/contents_blocks/photo_150628_1617886686_big.jpg)
źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM (imm.com.pl)
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 56 125 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-31 marca 2021 roku.
(BAE, 08.04.2021)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)