Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 30, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

WOŚP z rekordem zbiórki, 29. Finał z ogromnymi zasięgami

Podczas 29. Finału WOŚP zbierano pieniądze na zakup sprzętu dla dziecięcej laryngologii i diagnostyki głowy (fot. Piotr Molecki/East News)

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy podczas 29. Finału zebrała rekordowe ponad 210 mln zł. Wzmianki o akcji w internecie miały 402 mln zasięgu, a relacje w kanałach TVN Grupy Discovery śledziło 10 mln osób.

Ostateczny wynik zbiórki w ramach 29. Finału WOŚP ogłosił w poniedziałek szef fundacji Jerzy Owsiak. Na zakup sprzętu dla dziecięcej laryngologii i diagnostyki głowy zebrano dokładnie 210 813 830,10 zł. To o ponad 20 mln zł więcej niż podczas poprzedniego Finału WOŚP i najwięcej w historii wszystkich zbiórek.

Fundacja WOŚP przekazała, że na Allegro w ciągu dwóch miesięcy prowadzono 205 tys. aukcji na rzecz 29. Finału. W ten sposób zebrano 30,1 mln zł, czyli ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. Spośród aukcji wystawionych przez gwiazdy TVN (partner WOŚP) najwięcej pieniędzy zebrał epizod w serialu "BrzydUla 2" (45,7 tys. zł). "Gazeta Wyborcza", także jeden z partnerów Finału, zebrała w sumie 341 tys. zł. Spośród dziennikarskich aukcji za podobną kwotę wylicytowano wizytę i udział w audycjach internetowych stacji radiowych byłych dziennikarzy Trójki. W Radiu 357 za 16,3 tys. zł, a w Radiu Nowy Świat za 16,5 tys. zł.

Podobnie jak w poprzednich latach, specjalne studio telewizyjne WOŚP stanęło na placu Defilad w Warszawie, w którym odbywały się koncerty i spotkania z zaproszonymi gośćmi. Relacja z niego trwała przez 27 godzin. Internetowe wejścia transmitowane na Facebooku wyświetlano średnio 800 tys. razy, z kolei na YouTubie część publicystyczną wyświetlono ponad 49 tys. razy, a część koncertową – ponad 124 tys. razy.

Informacje o przebiegu akcji obecne były również w serwisach partnerów medialnych – Onet.pl, Antyradia, Radia Zet, Wyborcza.pl, Naszego Miasta i tytułów Edipresse. Wzmianki w internecie o 29. Finale WOŚP zdobyły 402 mln zasięgu. Głównym partnerem telewizyjnym Finału WOŚP po raz piąty była TVN Grupa Discovery. Na antenach tej grupy relację z Finału choć przez chwilę śledziło 10 mln osób.

(PTD, 30.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.