Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 12, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spadek czasu oglądania telewizji wśród widzów 16-55 lat

Osoby w wieku 25-54 lata oglądały telewizję średnio przez 3 godziny i 55 minut, czyli o ponad półtorej minuty mniej niż w 2019 roku (fot. Cottonbro/ Pexels.com)

W 2020 roku, mimo pandemii, widzowie między 16. a 55. rokiem życia spędzili mniej czasu przed telewizorami niż w 2019 roku.

Statystyczny Polak oglądał telewizję w zeszłym roku średnio przez 4 godziny i 21 minut dziennie, czyli o 5 minut dłużej niż w 2019 roku (tj. o 1,9 proc.). Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House, nie ma wątpliwości, że wzrost jest związany z lockdownem. W porównaniu roku 2019 z 2018 - widzowie oglądali telewizję o minutę krócej.

Katarzyna Baczyńska przeanalizowała dla "Press" czas spędzony przed telewizorami w 2019 roku i 2020 roku w podziale na trzy grupy wiekowe (16-24 lata, 25-54 lata i powyżej 55. roku życia).

Wzrost nastąpił jedynie w tej ostatniej. Osoby 55+ oglądały telewizję przez 6 godzin i 41 minut dziennie, czyli o 14 minut dłużej niż w 2019 roku (wzrost o 3,7 proc.). To większy wzrost niż przy porównaniu roku 2019 z 2018 (o 1,7 proc.).

Widzowie między 25. a 54. rokiem życia poświęcali na oglądanie telewizji średnio 3 godziny i 55 minut (o ponad półtorej minuty mniej niż w 2019 roku, spadek o 0,7 proc.). - To właśnie w tej grupie nastąpił największy procentowy przyrost czasu spędzanego przed telewizorem w kwietniu i maju, natomiast od lipca do września – znacznie większy spadek niż w roku ubiegłym, co z jednej strony może pokazywać detoks od telewizji, z drugiej - wzmożoną aktywność zawodową i społeczną po zniesieniu/złagodzeniu restrykcji - komentuje Katarzyna Baczyńska.

Z kolei w grupie 16-24 lata czas spędzony przed telewizorem zmniejszył się o 3 minuty, do 1 godziny i 17 minut (spadek o 3,6 proc.). - Czy to dużo? Absolutnie nie, biorąc pod uwagę niemal 16-procentową różnicę przy porównaniu roku 2019 z 2018 - przyznaje Katarzyna Baczyńska. - Pandemia i lockdown wpłynęły na czas oglądania telewizji linearnej także przez najmłodszych widzów. Co więcej, nie od razu po złagodzeniu restrykcji trend powrócił do dwucyfrowych wartości spadkowych - wyjaśnia i wskazuje, że w czerwcu czas spędzony przed telewizorem wśród tych widzów nawet lekko wzrósł.

Dane: Nielsen Media.

(KOZ, 12.01.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.