Temat: na weekend

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Październik 09, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Iga Świątek w elicie

Według ekspertów od wizerunku Iga Świątek ma znakomitą pozycję wyjściową do podbicia nie tylko serc kibiców, lecz także marketingowców (fot. Piotr Molecki/East News)

Rośnie zainteresowanie Igą Świątek, 19-letnią tenisistką, której gwiazda rozbłysła w turnieju French Open. Interesują się nią nie tylko kibice, ale też marketerzy, a według ekspertów jej potencjał, zarówno sportowy, jak i reklamowy, jest ogromny. 

Zwycięstwa młodej Polki w turnieju na kortach Rolanda Garrosa, należącym do Wielkiego Szlema, przełożyły się na zainteresowanie nią w internecie. Tylko od 1 do 8 października (do godz. 17.30) pojawiło się w sieci 1369 wzmianek o Idze Świątek – wynika z danych Brand24. Zasięg postów w mediach społecznościowych, w których pojawiło się nazwisko tenisistki, to ponad 135 tys. osób. Natomiast szacunkowa liczba osób w internecie (poza mediami społecznościowymi), do których dotarły treści o tenisistce, to ponad 26,5 mln.

Zwiększone zainteresowanie Igą Świątek przełożyło się też na wyniki oglądalności meczów, w których grała. Ćwierćfinał Rolanda Garrosa, w którym Świątek zmierzyła się z Martiną Trevisan, w Eurosporcie 1 oglądało 599 tys. osób. Według danych Nielsen Audience Measurement przełożyło się to na 4,5 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49. 

Rekordowe wyniki w historii transmisji z paryskiego turnieju na antenach Eurosportu sprawiły, że telewizja TVN (której właścicielem, podobnie jak Eurosportu, jest grupa Discovery) postanowiła, że mecz polskiej tenisistki o wejście do finału w czwartek i sam finał w sobotę (z Amerykanką Sofią Kenin) przeniesie do TVN. 

Według ekspertów od wizerunku Iga Świątek ma znakomitą pozycję wyjściową do podbicia nie tylko serc kibiców, lecz także marketingowców. 

– Iga Świątek to aktualnie numer jeden wśród młodych polskich sportowców, bez podziału na dyscypliny, z największym potencjałem na sukces marketingowy. Znakomite występy na kortach Rolanda Garrosa na pewno ją do niego przybliżą, ale żeby wejść do "wizerunkowej ekstraklasy", musi być rozpoznawalna nie tylko przez kibiców sportowych, ale przez prawie wszystkich Polaków – mówi Mateusz Brzeźniak z Arskom Sport Brokers. 

– Świątek będzie potrzebować do tego nie tylko sukcesów na kortach, ale też przemyślanej strategii budowania wizerunku oraz kreatywnych i świadomych siły marketingu sportowego reklamodawców - dodaje ekspert. 

(BAE, 09.10.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Sprawa Orlińskiego dzieli komentatorów
Fotorelacja z Grand Video Awards 2020
Radio 357 odkrywa karty
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.