Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 11, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook najbardziej kojarzony ze wspieraniem LGBT+

Zmianę logotypu na tęczowy docenia niespełna 38 proc. badanych, przy zbliżonym odsetku obojętnych i 26 proc. kontestujących taką zmianę (fot. Unsplash).

43 proc. badanych pozytywnie ocenia, że firmy i korporacje zabierają głos w sprawach społeczno-politycznych - wynika z badania agencji Wavemaker. Ze wspieraniem LGBT+ najbardziej są kojarzone: Facebook, Netflix i Google.

Badanie pokazało, że angażowanie się marek w kwestie polityczne i światopoglądowe budzi mieszane uczucia polskich konsumentów. Zaangażowanie marek w te kwestie "zdecydowanie pozytywnie" ocenia 9 proc., a "raczej pozytywnie" - 34 proc. "Zdecydowanie negatywnie" odpowiedziało 5 proc. ankietowanych, "raczej negatywnie" 13 proc., a 40 proc. badanych wybrało odpowiedź "ani pozytywnie, ani negatywnie".

 

Press

Badani najlepiej oceniają zaangażowanie w tematy dotyczące ochrony praw dzieci (87 proc. zdecydowanie lub raczej pozytywnie), ochrony środowiska naturalnego (83 proc.), pomocy ubogim (82 proc.) i wolności słowa (81 proc.).

- Poprzez nasze badanie nie zabieramy głosu w kwestii zasadności angażowania się marek w ważne tematy społeczne. Chcemy jedynie dołożyć trochę danych do gorącej dziś w branży dyskusji na temat aktywizmu i brand purpose – mówi Paweł Gala, szef Wavemakera.

Press

Konsumenci, którzy przychylnie podchodzą do aktywizmu marek, uważają, że firmy też są odpowiedzialne za świat, w którym żyjemy (45 proc.). Sceptycy aktywizmu marek twierdzą z kolei, że firmy powinny się skupić na swojej podstawowej działalności – tworzeniu produktów (56 proc.). Często mają też podejrzenia, że intencje marketerów mają czysto merkantylne podstawy.

Press

W badaniu przyjrzano się kwestii okazywania wsparcia społeczności LGBT+. Gest zmiany logotypu na tęczowy docenia niespełna 38 proc. badanych, przy zbliżonym odsetku obojętnych i 26 proc. kontestujących taką zmianę. Niemal co trzecia osoba, której nie podobają się tęczowe logotypy, podejrzewa czysto marketingowe intencje firm, które takim działaniem chcą budować wizerunek, a nie świadczyć realną pomoc. - Bez wątpienia wyczuwalny sceptycyzm części Polaków powinien dać do myślenia firmom, które kwestię aktywizmu marek traktują czasem zbyt „handlowo” – mówi Gala.

 

Press

Ranking marek, które najmocniej kojarzą się ze wsparciem LGBT+, otwiera Facebook - 24 proc. Kolejne to: Netflix (21 proc.), Google (19 proc.), Durex (19 proc.) i Ikea (14 proc.). Internauci wymienili także polską spółkę Empik, która znalazła się na ósmym miejscu (9 proc.).

Badanie przeprowadzono w sierpniu na grupie 1 tys. internautów. Wszystkie wykresy: Wavemaker.

(DN, 11.09.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Myśl jak czytelnik
Seria firmowych wizerunkowych wpadek
Podatkiem w media, gazety dla Ruchu
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.