Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 03, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przybywa reklam z udziałem osób w wieku 50+

Badanie prowadzone jest przez Biuro Reklamy TVP od 2017 roku (fot. Georg Arthur Pflueger/Unsplash)

Rośnie liczba reklam, w których występują osoby w wieku powyżej 50 lat - wynika z badania przeprowadzonego przez Biuro Reklamy TVP.

Jak wyliczyło Biuro Reklamy TVP, w 69 proc. reklam z 2020 roku występowali aktor lub aktorzy. Pozostałe spoty były animacjami, planszami bądź filmami promocyjnymi bez udziału ludzi.

Okazało się, że spośród wszystkich spotów z aktorami w co piątej (21 proc.) emitowanej w telewizji pojawiała się osoba z pokolenia silver. To dwukrotny wzrost na przestrzeni ostatnich trzech lat. Seniorzy wciąż występują jednak w reklamach rzadziej niż młodzież i dzieci (34 proc.). Najchętniej w reklamach pokazywane są dorosłe kobiety (76 proc.), nieco mniej dorośli mężczyźni (71 proc.).

Press

Badanie spotów reklamowych w latach 2017-2020 (fot. materiały prasowe)

Jednocześnie spadł odsetek reklam, w których osoby starsze przedstawiane są w sposób stereotypowy, czyli jako babcia, dziadek czy osoba chora. Odsetek reklam pokazujących seniorów w kontekście babci lub dziadka spadł z 24 proc. do 21 proc. (na przestrzeni trzech lat). Zmalała też liczba reklam ukazująca seniorów jako osoby chore – z 15 proc. w 2017 roku, do 10 proc. w 2020 roku. Oznacza to, że odsetek reklam traktujących osoby w wieku powyżej 50 roku życia w sposób stereotypowy zmalał z 39 proc. do 31 proc.

„Od dwóch lat w Polsce widzimy większe zainteresowanie reklamodawców segmentem 50+, które ma bezpośrednie przełożenie na wzrost liczby reklam z ich udziałem. Jednocześnie wyraźnie rysuje się trend coraz ciekawszego ich zaangażowania w kampaniach reklamowych oraz odchodzenia od wykorzystywania ich w sposób stereotypowy” – komentuje Wojciech Kowalczyk z Biura Reklamy TVP, autor badania.

Badanie prowadzone jest przez Biuro Reklamy TVP od 2017 roku. Przeanalizowano już ponad 20 tys. spotów emitowanych we wszystkich stacjach telewizyjnych w Polsce. Badanie inspirowane jest autorskim projektem agencji mediowej Wavemaker. Za dostęp do reklam i klasyfikację sektorów odpowiada Nielsen.

(IKO, 03.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.