Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 04, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sprzedaż dzienników ogólnopolskich w kwietniu spadła o 18,5 proc.

"Przegląd Sportowy" miał największy spadek, "Gazeta Podatkowa" - najmniejszy

Średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich w kwietniu 2020 roku spadła o 18,49 proc. rok do roku. Największy spadek zanotował "Przegląd Sportowy" (RAS Polska) - prawie 57,5 proc. Ale szef redakcji dziennika zapewnia, że po odmrożeniu sportu sprzedaż „PS” zaczęła rosnąć.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Podatkowej” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) w kwietniu wyniosła 21 661 egz. i była niższa o 1,93 proc. w stosunku do kwietnia 2019 roku. Sprzedaż „Przeglądu Sportowego” spadła o 57,45 proc., do 9230 egz.

„Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) miał średnią sprzedaż 175 736 egz. (spadek o 19,58 proc.), „Super Express” (Grupa ZPR Media) - 93 477 egz. (spadek o 15,6 proc.), „Gazeta Wyborcza” (Agora) - 66 774 egz. (spadek o 22,33 proc.), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) - 37 371 egz. (spadek o 10,44 proc.), „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 30 993 egz. (spadek o 11,54 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum) - 10 284 egz. (spadek o 22,17 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 9140 egz. (spadek o 2,75 proc.), „Parkiet Gazeta Giełdy” (Gremi Media) - 3664 egz. (spadek o 5,95 proc.). Łącznie średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich należących do ZKDP wyniosła w kwietniu 458 330 egz. (spadek o 18,49 proc. rok do roku).

Paweł Wołosik, redaktor naczelny „Przeglądu Sportowego”, przypomina, że od połowy marca do drugiej połowy maja nie odbywały się żadne wydarzenia sportowe. - Ludzie nie mogli lub bali się wychodzić z domu, ograniczone zostały też punkty sprzedaży. Dlatego liczyliśmy się z dużymi spadkami. Jednak już teraz wiemy, że kolejne miesiące będą znacznie lepsze, widzimy to w danych za maj. Sport powoli jest odmrażany, m.in. wróciła Ekstraklasa i Bundesliga, dlatego też zwiększyliśmy nakład - mówi Wołosik.

Jak dodaje, jeżeli nie nastąpi nawrót pandemii, to jesienią „PS” powinien wrócić do poziomu sprzedaży sprzed kilku miesięcy. - Znacznych wzrostów spodziewamy się w przyszłym roku, w którym będziemy obchodzić nasze stulecie. „PS” najlepiej sprzedają duże imprezy, a w 2021 roku będą igrzyska olimpijskie w Tokio i piłkarskie Euro.

Dane: Polskie Badania Czytelnictwa, audyt ZKDP.

(PAZ, 04.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.