Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 10, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gemius/PBI: Medonet.pl wyprzedził Fakt.pl, ogromny wzrost Gov.pl

Na marcowy wynik miały wpływ nie tylko kwestie związane z koronawirusem, ale przede wszystkim ogromny wzrost zainteresowania treściami zdrowotnymi (fot. Pixabay.com)

Jak wynika z danych Gemius/PBI, Facebook.com wyprzedził w marcu Grupę Wirtualna Polska, która znalazła się poza podium w zestawieniu wydawców. Liderem polskiego internetu pozostaje Grupa Google. Wśród domen znaczny wzrost zanotowały Gov.pl i Medonet.pl

Serwisy Grupy Google odwiedziło w marcu łącznie 27,14 mln użytkowników (wzrost o 4,43 proc. w stosunku do lutego). Dalsze miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: Grupa RAS Polska - 23,34 mln (wzrost o 9,99 proc.), Facebook.com - 22,98 mln (wzrost o 12,09 proc.), Grupa Wirtualna Polska -22,28 mln (wzrost o 5,49 proc.), Youtube.com - 20,98 mln (wzrost o 8,87 proc.), Grupa Interia.pl - 19,93 mln (wzrost o 8,96 proc.), Grupa Polska Press - 19,42 mln (wzrost o 8 proc.), Grupa Allegro - 18,39 mln (wzrost o 3,37 proc.), Grupa Gazeta.pl - 17,91 mln (wzrost o 9,4 proc.), Grupa OLX - 16,22 mln (spadek o 3,73 proc.).

Przewaga Grupy RAS Polska nad Grupą WP wynosi już 1,06 mln. 

Serwisy Grupy Google dziennie odwiedzało średnio 15,46 mln użytkowników, Facebook.com - 7,95 mln, Grupy WP - 7,55 mln, Grupy RAS Polska - 7,45 mln, Youtube.com - 6,46 mln, Grupy Interia.pl - 4,57 mln, Grupy Polska Press - 4,48 mln, Grupy Allegro - 4,14 mln, Grupy Gazeta.pl - 3,94 mln, Grupy OLX - 3,46 mln.

W rankingu domen w marcu liderem była strona Google.com, która miała 26,7 mln użytkowników (wzrost o 5,07 proc. względem lutego). Dalej znalazły się: Facebook.com - 22,98 mln (wzrost o 12,09 proc.), YouTube.com - 20,98 mln (wzrost o 8,87 proc.). Onet.pl - 19,83 mln (wzrost o 15,49 proc.), Wp.pl - 18,45 mln (wzrost o 10,67 proc.), Allegro.pl - 17,39 mln (wzrost o 3,51 proc.), Wikipedia.org - 16,01 mln (wzrost o 15,01 proc.), Google.pl - 15,02 mln (wzrost o 8,68 proc.), Interia.pl - 14,19 mln (wzrost o 7,41 proc.), Gazeta.pl - 13,01 mln (wzrost o 13,22 proc.).

W drugiej dziesiątce zestawienia domen znalazły się m.in. dwa serwisy, które zanotowały znaczny przyrost liczby użytkowników - Gov.pl (o 188,07 proc., do 12,56 mln) i Medonet.pl (o 44,31 proc., do 12,44 mln). Wyraźnie zwiększyła się też liczba odsłon obu serwisów - Gov.pl o 398,43 proc., do 108,61 mln, a Medonet.pl o 179,58 proc., do 99 mln. Dzięki wzrostowi w marcu Medonet.pl stał się piątym serwisem mediowym w zestawieniu domen. Wyprzedził m.in. Fakt.pl, Tvn24.pl, Naszemiasto.pl, Wyborcza.pl, Se.pl i Radiozet.pl.

"Na marcowy wynik miały wpływ nie tylko kwestie związane z koronawirusem, ale przede wszystkim ogromny wzrost zainteresowania treściami zdrowotnymi ze wszystkich kategorii zdrowotnych" - komentuje Anna Zimny-Zając, redaktor naczelna Medonet.pl.

Od bieżącego miesiąca w badaniu Gemius/PBI dotychczasowy ranking aplikacji zastąpiono zestawieniem obejmującym TOP 20 aplikacji audytowanych. Na pierwszym miejscu znalazła się aplikacja Allegro.pl - korzystało z niej 4,09 mln użytkowników. Kolejne były aplikacje: Olx.pl - 3,68 mln, Player - 1,03 ml, Dobreprogramy - 0,86 mln, Jakdojade - 0,72 mln, WP Poczta - 0,55 mln, Ipla mobile - 0,54 mln, Nowa Poczta Interia - 0,43 mln, OpenFM mobile - 0,42 mln oraz Onet Poczta - 0,37 mln.

Liczba internautów w Polsce w marcu wyniosła ogółem 28,6 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 24 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,6 mln.

(PAZ, 10.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.