Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Marzec 06, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Panie na czele marketingu, panowie na czele agencji

W agencjach mediowych odsetek kobiet wśród CEO stanowi 40 proc. (fot. CoWomen/Unsplash)

Kobiety kierują działem marketingu w 53 proc. spośród 200 największych reklamodawców w Polsce - wynika z analizy GroupM. Mężczyźni zarządzają większością agencji reklamowych i mediowych.

Z analizy wynika, że kobiety stoją na czele marketingu w spółkach ze wszystkich kategorii rynkowych – od finansów, przez kosmetyki po żywność i telekomy.

Odsetek kobiet i mężczyzn wśród CMO jest wyrównany, ale w zarządach topowych spółek oferujących usługi marketingowe proporcje płci są znacznie bardziej zróżnicowane na niekorzyść kobiet. W czterech na pięć agencji reklamowych (kreatywnych) funkcję CEO sprawuje mężczyzna. Podobne proporcje utrzymują się też w całych zarządach spółek z tej kategorii.

Press

Wyliczenie GroupM powstało z okazji Dnia Kobiet (fot. materiały prasowe)

Bardziej wyrównany udział można zaobserwować w agencjach mediowych, gdzie odsetek kobiet wśród CEO stanowi 40 proc.
 
- W kontekście rynku kreatywnego, trochę razi taka konserwatywna struktura, mówimy w końcu o biznesie, który żyje z rozumienia „różności” świata i powinien nadążać za jego dynamiką. Znacznie większy udział kobiet w zarządach agencji mediowych może wynikać z faktu, że jest to kategoria firm, która powstała znacznie później, w czasach, gdy role zarządzających nie były już tak mocno zastrzeżone dla mężczyzn - mówi Izabela Albrychiewicz, prezeska GroupM, a wcześniej wieloletnia szefowa Wavemaker.

Wyliczenie GroupM powstało z okazji Dnia Kobiet na podstawie listy największych reklamodawców telewizyjnych w 2019 roku według Nielsena (dane dot. CMO) oraz na podstawie raportu Agencje Reklamowe i Domy Mediowe „Media & Marketing Polska”, zestawienia Panorama Reklamy magazynu „Press”, a także źródeł własnych firmy (dane dot. agencji kreatywnych i agencji mediowych). 

(PAZ, 06.03.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Tomasz Sekielski: Błąkałem się po rynku
DAZN namiesza na polskim rynku, ale nie od razu
Nieznana agencja zarobiła na kampanii premiera
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.