TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 27, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT kończy etap eksperymentów w projekcie Telemetria Polska

- Jeśli badanie ma być realizowane z udziałem rynku, musimy zdecydować, jaki podmiot je będzie organizować - spółka, fundacja czy instytut - mówi Witold Kołodziejski (fot. KRRiT)

Do końca 2020 roku ma być gotowy prototypowy panel jednoźródłowego badania mediów na 2 tys. gospodarstw domowych. Projekt Telemetria Polska zakłada, że na koniec 2021 roku panel będzie liczyć już 26 tys. respondentów.

Obecnie pomiar jednoźródłowy działa w małej skali - na blisko 500 urządzeniach, służy głównie do testów i eksperymentów. - Ogłoszony został przetarg na rekrutację kolejnych 600 panelistów - mówi Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która zainicjowała program Telemetria Polska. - Później będą przetargi na rekrutacje uzupełniające. Chcemy je porównać i zrobić analizę kosztów w stosunku do jakości. Rozpiszemy również przetarg na dostawę urządzeń i systemów. Równolegle będą trwały prace nad establishment survey - wylicza Kołodziejski.

- Kończymy etap eksperymentów. Jesteśmy gotowi uruchomić pilotażowe badanie z panelem prototypowym na kilka tysięcy urządzeń - zapowiada przewodniczący KRRiT. Do końca 2020 roku panel ma liczyć 2 tys. gospodarstw domowych, a do końca 2021 roku - już być oparty na 26 tys. respondentów.

Press

Ogłoszony został przetarg na rekrutację kolejnych 600 panelistów - mówi Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (fot. KRRiT)

Witold Kołodziejski w ciągu dwóch-trzech miesięcy chciałby mieć ostateczne uzgodnienia kształtu pomiaru z rynkiem. - Jednak już teraz potrzebuję jasnej deklaracji ze strony rynku, iż niezwłocznie siadamy do stołu. W tym momencie najbardziej konkretnie swoje oczekiwania przedstawiają reklamodawcy - mówi Kołodziejski. - Jeśli badanie ma być realizowane z udziałem rynku, musimy zdecydować, jaki podmiot je będzie organizować - spółka, fundacja czy instytut - dodaje. Jednocześnie szef KRRiT uważa: - Przyjęcie obecnej formuły, czyli zakupu gotowego produktu - jak to jest w przypadku badania Nielsena, z którego korzystają nadawcy - nie zapewnia dostatecznej kontroli nad badaniem.

W środę podczas konferencji zaprezentowano wyniki prac badawczo-rozwojowych i eksperymentów badawczych w ramach projektu Telemetria Polska. Przetestowano 26 urządzeń od sześciu dostawców. Główne wnioski z testów to m.in. duże różnice w skuteczności pomiędzy poszczególnymi urządzeniami, brak krytycznego wpływu zakłóceń na rozpoznawalność, trzymanie miernika mobilnego w torebce czy plecaku wpływa negatywnie na skuteczność pomiaru. Ostatnim wnioskiem jest, że rodzaj audycji ma mały wpływ na trudność jej rozpoznania.

(KOZ, 27.02.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.