Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 30, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

NIK zamierza skontrolować finanse TVP

NIK chce skontrolować, jak TVP zarządza swoimi finansami (fot. Wojciech Artyniew/Press)

Najwyższa Izba Kontroli w planie na rok 2020 przewiduje badanie zarządzania majątkiem i finansami TVP.

NIK na bieżący rok zaplanowała około 90 kontroli. W dokumencie "Plan pracy Najwyższej Izby Kontroli na 2020 rok" izba informuje, że realizacja działań kontrolnych nastąpi w drugim i trzecim kwartale tego roku.

Członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP Juliusz Braun zwraca uwagę, że w ostatnich czterech latach takich kontroli nie było. - Teraz jest to szczególnie potrzebne, bo skokowo wzrosła ilość publicznych środków znajdujących się w dyspozycji TVP - twierdzi Braun, zwracając uwagę, że warto, by ktoś z zewnątrz sprawdził wzrost kosztów działalności TVP. - Dobrze by było na przykład, gdyby zweryfikowano inwestycje przy placu Powstańców Warszawy (siedzibie Telewizyjnej Agencji Informacyjnej - przyp.red.), w sytuacji, kiedy telewizja ma opuścić ten budynek - dodaje.

W latach 2018-2019 media publiczne dostały z budżetu z tytułu utraconych wpływów abonamentowych 1,26 mld zł, z czego 1,13 mld zł trafiło do TVP. Poprzednia rekompensata - za lata 2010-2017 - wyniosła 980 mln zł, z czego 860 mln zł dostała telewizja publiczna. W parlamencie obecnie rozpatrywana jest ustawa, która zakłada na 2020 rok rekompensatę dla mediów publicznych w wysokości 1,95 mld zł.

TVP zakończyła 2018 rok z 2,2 mld zł przychodów i 3,5 mln zł zysku netto. Wpływy telewizji z abonamentu opłacanego przez widzów wyniosły w 2018 roku 385,5 mln zł. Przychody reklamowe TVP wyniosły w 2018 roku 912 mln zł.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MNI, 30.01.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.