Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 27, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydatki na reklamę radiową wzrosły w 2019 roku

Największym reklamodawcą w radiu w 2019 roku był Aflofarm (fot. Pixabay.com)

Wydatki na reklamę w radiu w 2019 roku wzrosły o 2-3 proc. w porównaniu z 2018 rokiem - uważają szefowie biur reklamy.

- Po pierwszej, chimerycznej połowie roku radio odbiło się znacząco w drugiej połowie i z całą pewnością zakończyło rok na plusie. Według naszych estymacji mowa o wartości około 2,5-3 procent rok do roku - uważa Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. 2019 rok był lepszy od poprzedniego również zdaniem Ewy Rosiewicz, dyrektor biura reklamy Eurozetu. - Dzięki dobrej końcówce radiu udało się zamknąć rok niewielkim wzrostem - mówi Rosiewicz. Szacuje wzrost wydatków na radio na ok. 2 proc.

Ewa Rosiewicz spodziewa się, że również w tym roku radio będzie na plusie. Tomasz Ramza dodaje: - Nerwowa sytuacja na rynku telewizyjnym raczej nam sprzyja i mając na uwadze, że wydaje się, iż do spokoju daleko w tym segmencie, to jesteśmy optymistami na pierwsze półrocze dla radia jako medium.

Grupa RMF z największym wzrostem przychodów

Z danych cennikowych Kantar, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że w 2019 roku wpływy reklamowe zwiększyły wszystkie komercyjne grupy radiowe. Największy wzrost cennikowych przychodów osiągnęła Grupa RMF - o 23,5 proc. (do 3,28 mld zł). Wpływy Eurozetu z tego tytułu urosły o 11,7 proc. (do 1,6 mld zł), rozgłośni Grupy ZPR Media - o 16,7 proc. (do 1,43 mld zł), a Grupy Radiowej Agory - o 1,8 proc. (do 972,1 mln zł). Spadły natomiast przychody z reklam rozgłośni publicznych - o 4 proc. (do 886,2 mln zł).

Najwięcej na reklamę w radiu w 2019 roku wydawała branża handlowa - według danych cennikowych było to łącznie 3,2 mld zł, tj. o 18,8 proc. więcej, niż w 2018 roku. Producenci leków i farmaceutyków przeznaczyli na kampanie w radiu 1,4 mld zł (wzrost o 11,1 proc.), a branża motoryzacyjna - 948,5 mln zł (wzrost o 18,4 proc.).

Aflofarm był nadal największym reklamodawcą w radiu - cennikowa wartość kampanii tej firmy w 2019 roku wyniosła 894,3 mln zł, czyli o 22,4 proc. więcej, niż w 2018 roku. Wśród największych reklamodawców w tym medium były także: Terg (Media Expert) - 545,7 mln zł (wzrost o 30,3 proc.), Euro-Net - 411,3 mln zł (wzrost o 21,7 proc.), Ceconomy AG (Media Markt, Saturn) - 380,5 mln zł (wzrost o 28,8 proc.) i Lidl - 257,6 mln zł (spadek o 2 proc.).

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 27.01.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.