Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 03, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2019 roku Polsat utrzymał pozycję lidera w grupie ogólnej

W grupie ogólnej żaden kanał nie przekroczył 10 proc. udziału w rynku (fot. Glenn Carstens-Peters/Unsplash.com)

W 2019 roku największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej utrzymał Polsat, a w komercyjnej - TVN. Spośród tzw. wielkiej czwórki rok do roku wyniki poprawił tylko TVP 2. W 2020 roku dzięki dużym imprezom sportowym rosną szanse TVP 1.

Średni udział Polsatu w rynku w grupie ogólnej w 2019 roku wyniósł 9,85 proc., co oznacza spadek z 10,23 proc. w 2018 roku. Udział TVP 1 spadł z 9,73 proc. do 9,68 proc., a TVN - z 9,38 proc. do 8,45 proc. TVP 2 zwiększył udział z 8,16 proc. do 8,34 proc. Pierwszą piątkę zamykał TVN 24, zdobywając 4,47 proc. (wzrost z 4,14 proc.).

Spośród telewizji z pierwszej dziesiątki wyniki, obok TVP 2 i TVN 24, poprawiły (rok do roku) jeszcze TVP Info (wzrost z 3,43 proc. do 3,64 proc.), TV Puls (z 3,4 proc. do 3,5 proc.) i TTV (z 2,14 proc. do 2,24 proc.). Udział zmniejszyły TV 4 (spadek z 4,16 proc. do 3,72 proc.) i TVN Siedem (z 3,24 proc. do 3,21 proc.).

W grupie komercyjnej, podobnie jak w 2018 roku, prowadził TVN z udziałem na poziomie 11,06 proc. (spadek z 12,19 proc. w 2018 roku). Jego przewaga nad Polsatem była znacznie mniejsza niż rok temu. Polsat miał 11,02 proc. udziału wobec 11,4 proc. rok wcześniej. Udział TVP 2 wzrósł z 6,86 proc. do 7,16 proc., a TVP 1 spadł - z 6,69 proc. do 6,27 proc.

W pierwszej dziesiątce były również: TV Puls - 3,79 proc. (wzrost z 3,62 proc.), TVN Siedem - 3,65 proc. (wzrost z 3,38 proc.), TV 4 - 3,51 proc. (spadek z 3,87 proc.), TTV - 3,35 proc. (wzrost z 2,93 proc.), TVN 24 - 2,45 proc. (wzrost z 2,31 proc.) i Puls 2 - 2,13 proc. (wzrost z 2,08 proc.).

- Tylko TVP 2 udało się zwiększyć udziały względem roku ubiegłego i to zarówno w grupie wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49. Pozostałe duże stacje wpisały się w długoletni trend spadku udziałów na rzecz mniejszych stacji - komentuje Jakub Radziwilski, media investment manager w domu mediowym UM.

W tym roku odbędą się dwie duże imprezy sportowe: mistrzostwa Europy w piłce nożnej i letnie igrzyska olimpijskie w Tokio. Zdaniem Jakuba Radziwilskiego dzięki Euro 2020 czerwiec i połowa lipca będzie należeć do TVP. - Wydaje się, że po wielu latach TVP 1 ma szansę wrócić na miejsce lidera pod względem udziałów w grupie wszystkich widzów. Pod koniec lipca TVP pokaże też olimpiadę w Tokio, ale ze względu na różnice czasowe i transmisje w nocy nie będzie to miało aż tak znaczącego wpływu na roczne wyniki udziałów rynkowych - przewiduje Radziwilski.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 03.01.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.