Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: KSIążKI

Dodano: Sierpień 30, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Naciągnięte. Jak Polki uwierzyły, że tylko piękne będą szczęśliwe”

Press

Elżbieta Turlej 

Ringier Axel Springer Polska

Warszawa 2019

Podobno nie szata zdobi człowieka – dziś rzeczywiście nie szata, lecz to, co pod nią. Elżbieta Turlej napisała książkę o kobietach, które pogoń za pięknym ciałem zwiodła na manowce. Pokazała mroczną stronę przemysłu beauty, której próżno szukać w kolorowych magazynach, począwszy od lat 90. ubiegłego wieku, gdy do redakcji zawitał Photoshop. Powstał zbiór reportaży i krótkich opowiadań non-fiction o różnych aspektach dążenia do bycia piękną. Operacje plastyczne, ostrzykiwanie twarzy, odchudzanie i zaburzenia odżywiania, mordercze treningi, zażywanie sterydów albo podejrzanych substancji odchudzających, uzależnienie od leków i depresja – to codzienność bohaterek książki. Dla wielu z nich skończyło się to przewlekłymi kłopotami zdrowotnymi. Okazuje się bowiem, że w branży urodowej działa wielu szarlatanów. Reporterka zgłębia temat od środka – trafia więc na szkolenie dla fachowców tzw. medycyny estetycznej, którym może zostać… każdy. Rozmawia również z uczestniczkami pierwszego polskiego show typu metamorfoza, które poddawały się operacjom plastycznym na ekranie. Chwilami naprawdę trudno zrozumieć, dlaczego kobiety sobie to robią. 

Niemała w tym rola mediów, szczególnie tych, gdzie o treściach decydują działy marketingu. I tych, w których Photoshop zastąpił dziennikarską prawdę. 

Turlej zwraca uwagę, że już małe dziewczynki wychowywane są na konsumentki doskonałe, opierające poczucie własnej wartości głównie na urodzie. Kobiecy wygląd jest oceniany i komentowany na każdym kroku – i szans na zmianę nie widać, dopóki można to zmonetyzować.

(UR, 30.08.2019)

Pozostałe tematy weekendowe

Pawłowicz i sędziowie od „Emi” straszą media
Zanim wyłączą sieć
Boski Matyszkowicz, szczery Szołajski, bojowy Wątły
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.