Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 29, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" zmieniła swoje hasło na "Nie ma wolności bez solidarności"

Hasło "Nie ma wolności bez solidarności" pojawiło się w winiecie "Gazety Wyborczej" po raz pierwszy w 1989 roku

Od soboty 27 lipca w winiecie "Gazety Wyborczej" (Agora) widnieje hasło "Nie ma wolności bez solidarności". To wyraz wsparcia dla dyskryminowanych grup społecznych: osób z niepełnosprawnościami, nauczycieli, społeczności LGBT+, lekarzy, pielęgniarek i sędziów.

To powrót hasła, które pojawiło się w winiecie "GW" po raz pierwszy w 1989 roku. Do soboty był tam natomiast napis "Nam nie jest wszystko jedno". Zmianę hasła wspiera kampania promocyjna prowadzona w Radiu Tok FM, mediach społecznościowych i serwisie Wyborcza.pl.

- Musimy być solidarne i solidarni, bo inaczej nikt nie zaprotestuje, kiedy przyjdą po ciebie, po mnie, po nas. Obserwując marsze narodowców, kopiących dziewczyny po twarzy osiłków z flarami i celtyckimi znakami, wygrażających „lesbom i pedałom”; widząc wiernych Kościoła z „krzyżem na piersi i browningiem w kieszeni” ryczących: "Wypierdalać!"; słuchając podziękowań przedstawicieli Kościoła za „patriotyczną postawę i obronę wartości katolickich”; widząc bierność prokuratury i policji w ściganiu agresorów - uważamy, że dziś trzeba stanąć po właściwej stronie" - tak "Gazeta" uzasadnia zmianę hasła przewodniego. 

„Gazeta Wyborcza” wraca do hasła, które towarzyszyło jej od zarania. - Wielu z nas, wywodzących się z generacji założycieli „Wyborczej”, skandowało je w stanie wojennym na manifestacjach. Wielu za to siedziało w więzieniach i obozach internowania. Warto było, jednak to już przeszłość. Przesłanie: „Nie ma wolności bez solidarności”, nas zobowiązuje - czytamy m.in. w oświadczeniu podpisanym "Redakcja Gazety Wyborczej".

W czerwcu "GW" ukazała się w nowej makiecie. Jej autorem jest grafik Jacek Utko. Zmiany to m.in. wyraźny podział treści, uspójnienie sekcji i dodatków, powiększona, prostsza czcionka, większe przestrzenie i lepiej eksponowane fotografie.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem "Gazety Wyborczej" w maju 2019 roku wyniosła 89 180 egz. (spadek o 4,25 proc. w stosunku do maja 2018 roku).

(JSX, 29.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.