Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 16, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawnictwo Bauer z 94,4 mln zł zysku za 2018 rok

Tomasz Namysł jest prezesem zarządu Wydawnictwa Bauer od 2015 roku (fot. materiały prasowe)

W 2018 roku Wydawnictwo Bauer sp. z o.o. i sp. k. zanotowało zysk netto w wysokości 94,4 mln zł (spadek o 21,2 proc. w porównaniu z 2017 rokiem). Przychody netto spółki wyniosły 461,8 mln zł (spadek o 6,76 proc.). Zdaniem ekspertów liczby świadczą o dobrej kondycji spółki.

Rentowność Wydawnictwa Bauer utrzymywała się na poziomie prawie 20 proc. W 2018 roku wydawnictwo zatrudniało przeciętnie 578 pracowników (spadek o 8,83 proc.) i, jak zaznaczył zarząd, nie planowało w kolejnym roku istotnych zmian w zatrudnieniu. W złożonym w KRS sprawozdaniu zarząd dodał, że "w 2019 roku Spółka nie planuje zasadniczych zmian w profilu działalności". W czerwcu br. Bauer kupił od wydawnictwa Edipresse trzy tytuły poradnikowe: "Przyjaciółkę", "Panią Domu" i "Poradnik Domowy".

Ewa Redel-Bydłowska, doradca zarządu spółki Fitatu ds. rozwoju, która przez 24 lata pracowała w Edipresse, uważa, że sytuacja Bauera jest dobra. – Lekki spadek przychodów, raczej na poziomie rynku lub mniejszy. Ciekawe, że nie komentują sytuacji z Ruchem, ale może byli tak zabezpieczeni, że nie musieli dokonywać żadnych odpisów? – komentuje.

Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy, dodaje, że głównymi źródłami przychodów wydawnictwa jest sprzedaż egzemplarzowa tytułów oraz reklama. – W 2017 roku Bauer sprzedał 18,3 mln egz. swoich tytułów, a rok później 16,4 mln. 10 proc. to duży spadek i musiałby być widoczny w przychodach firmy. A skoro przychody spadły mniej, oznacza to, że reklama ma się dobrze. Bauer korzysta z dominacji w segmencie magazynów, potrafi umiejętnie wykorzystać swoją pozycję rynkową – kończy Sachajko.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(JSX, 16.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.