PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruch złożył zażalenie na postanowienie sądu o odmowie zatwierdzenia układów

Ruch SA ma nadzieję na szybkie rozpatrzenie zażalenia i prawomocne zatwierdzenie układów (fot. materiały prasowe)

Ruch SA złożył w środę do Sądu Okręgowego w Warszawie zażalenie na postanowienie Sądu Rejonowego, który odmówił zatwierdzenia układów spółki z wierzycielami. Zdaniem Ruchu uchybienia formalne, na jakie wskazuje sąd pierwszej instancji, nie miały wpływu na treść i procedurę przyjęcia układów.

Ruch ma nadzieję na szybkie rozpatrzenie zażalenia i prawomocne zatwierdzenie obu układów. "Mają one kluczowe znaczenie dla powodzenia procesu restrukturyzacji" – podkreśla rzecznik Ruchu Wojciech Paczyński.

- Będziemy czekać na wynik. Wyraziliśmy opinię jako Izba, że układ jest dobrym rozwiązaniem dla utrzymania Ruchu, to szansa na odzyskanie choć części należności przez wydawców. Mamy nadzieję, że to się powiedzie - komentuje Marek Frąckowiak, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.

Warszawski sąd restrukturyzacyjny 29 maja odmówił zatwierdzenia układów Ruchu z wydawcami, wobec których kolporter ma długi. Ruch winny jest wydawcom 162 mln zł. 15 kwietnia odbyły się zgromadzenia wierzycieli spółki, podczas których głosowano nad planem jej restrukturyzacji – większość była za przyjęciem układów. Najwięksi wydawcy objęci byli pierwszym przyspieszonym postępowaniem układowym (PPU 1), które zakładało 85-procentową redukcję wierzytelności, a średni wydawcy (objęci PPU 2) mieli zrezygnować z 50 proc. niespłaconych przez Ruch należności. Po zatwierdzeniu układów wszystkie akcje Ruchu miał przejąć Alior Bank i sprzedać je Orlenowi – jedynemu inwestorowi zainteresowanemu kupnem spółki. Prezes Ruchu Miłosz Szulc mówił "Rzeczpospolitej", że jeśli nie dojdzie do porozumienia, to "zarząd, mając świadomość sytuacji finansowej Ruchu, będzie musiał złożyć wniosek o upadłość".

Jak informuje Ruch, pisemne uzasadnienie postanowienie sądu "odwołuje się do rzekomych uchybień formalnych". Zdaniem spółki brak powołania Rady Wierzycieli w PPU2 i odmowa odroczenia z tego powodu zgromadzenia wierzycieli "nie miały żadnego wpływu na procedurę przyjęcia układów w PPU1 i w PPU2 ani na ich treść, w związku z czym nie mogło to stanowić podstawy do odmowy zatwierdzenia układów".
Sąd w uzasadnieniu argumentował też, że wierzycielom przed głosowaniem nie przedstawiono pełnej treści oferty złożonej przez PKN Orlen. Według Ruchu oferta nie stanowiła elementu propozycji układowych, zaś same propozycje były znane wierzycielom.

Ruch zapewnia, że zażalenie do sądu drugiej instancji poparła większość wydawców zarówno objętych PPU1, jak i PPU2.

W 2018 roku Ruch SA zanotował przychody ze sprzedaży w wysokości 1,24 mld zł (mniej o 7,5 proc. względem 2017 roku) oraz 352,6 mln zł straty netto (wobec 56,8 mln zł straty rok wcześniej). Spółka dokonała także znacznego zwiększenia rezerwy na "sprawy sądowe", która wyniosła 34,5 mln zł.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(JSX, 11.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.