Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 27, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„GW”: Opozycja ma plan naprawy mediów publicznych

Abonament radiowo-telewizyjnego miałaby zastąpić dotacja budżetowa w wysokości 1-2 mld zł rocznie (fot. materiały prasowe)

Platforma Obywatelska na lipcowej konwencji programowej ma przedstawić projekt nowego prawa mediowego. Zakłada on m.in. powstanie holdingu radiowo-telewizyjnego w miejsce obecnych spółek TVP, Polskiego Radia i ośrodków telewizyjnych oraz likwidację abonamentu - informuje „Gazeta Wyborcza”.

Według informacji dziennika nad projektem nowego prawa medialnego od pół roku pracują m.in. m.in. byli prezesi TVP i szefowie KRRiT Jan Dworak i Juliusz Braun, wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska, wiceszefowa sejmowej komisji kultury Iwona Katarasińska-Śledzińska oraz były wicepremier i szef TVP 1 Tomasz Siemoniak. Efekt prac mają przedstawić na zaplanowanej na 12 i 13 lipca konwencji programowej Platformy Obywatelskiej w Warszawie.

Plan zakłada powstanie holdingu radiowo-telewizyjnego w miejsce medialnych spółek skarbu państwa. Miałby składać się z kilku spółek: centralnych TVP i Polskiego Radia oraz 16 regionalnych. W regionach nowe rady medialne byłyby wybierane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji spośród przedstawicieli sejmików, lokalnych organizacji artystycznych i społecznych. Rady te wyłaniałyby zarządy regionalne spółek radiowo-telewizyjnych. Centralna rada miałaby liczyć 30 osób, w tym 16 przedstawicieli rad regionalnych, a także wybranych przez KRRiT reprezentantów organizacji artystycznych i pozarządowych oraz uczelni wyższych. Jak twierdzi jeden z rozmówców „GW”, w ten sposób żadna partia nie mogłaby poprzez media publiczne realizować swoich interesów, bo nie miałaby większości na żadnym szczeblu władz spółek TVP i Polskiego Radia.

Projekt zakłada też likwidację Rady Mediów Narodowych oraz abonamentu radiowo-telewizyjnego, który miałaby zastąpić dotacja budżetowa w wysokości 1-2 mld zł rocznie.

(PAZ, 27.06.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.