Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 29, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nadawcy krytycznie o komunikacji przy pracach nad zintegrowanym badaniem mediów

Nowe badanie mediów, zapowiadane od dawna przez KRRiT, ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet (fot. Nikolay Tarashchenko/ Unsplash)

"Nadawcy krytycznie ocenili dotychczasową komunikację w projekcie oraz procedowanie prac projektowych" - napisano w komunikacie po spotkaniu dot. zintegrowanego pomiaru mediów. 

We wtorek odbyło się spotkanie zorganizowane przez nadawców telewizyjnych, internetowych i radiowych, z udziałem przedstawicieli branży reklamowej. "Podczas spotkania omówiona została dotychczasowa współpraca poszczególnych grup interesariuszy z KRRiT oraz sposób i jakość komunikacji z zespołem Telemetria Polska. Nadawcy krytycznie ocenili dotychczasową komunikację w projekcie oraz procedowanie prac projektowych" - napisano w komunikacie.

Nadawcy poinformowali, że "wspólnie podjęli się przygotowania założeń zintegrowanych badań mediów w Polsce, które zostaną skonsultowane z marketerami i domami mediowymi, a także zweryfikowane przez instytuty badawcze od strony kosztowej oraz możliwości realizacyjnych". Zapowiedzieli też organizację konferencji, na której zaprezentują wizję badań mediów i modelu ich finansowania. Wypracowany projekt ma zostać przedłożony KRRiT z rekomendacjami rynku. A w przypadku braku porozumienia z KRRiT, nadawcy nie wykluczają przeprowadzenia zintegrowanego badania mediów "w ramach szerokiej współpracy rynkowej". 

- Nie usłyszeliśmy żadnych propozycji rozwiązań, a raczej została nam przedstawiona kolejność prac, które będą wykonywane, począwszy od ustaleń pomiędzy nadawcami telewizyjnymi, a następnie radiowymi i internetowymi. Nie jest to zła kolejność. Kluczowy natomiast będzie moment połączenia wysiłków nadawców ze stroną zakupową, aby interesy wszystkich były zagwarantowane - mówi "Presserwisowi" Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

- Wygląda na to, że jest wola wśród wszystkich interesariuszy, żeby rozmawiać o standardzie badań jednoźródłowych - komentuje Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

W spotkaniu uczestniczyły zespoły media owners committee (telewizyjny, internetowy i radiowy) wraz z IAA Polska Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR, domami mediowymi, marketerami oraz instytutami badawczymi.

Nowe badanie mediów, zapowiadane od dawna przez KRRiT, ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet. Do realizacji nowych badań powołany został zespół Telemetria Polska. (IKO)

Galeria: Grand Press Photo 2019, Young Poland, fotoreportaż - nagroda główna

(IKO, 29.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.