Dział: INTERNET

Dodano: Maj 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Teatralny Netflix" Szyca i Kuźniara ma kłopoty w pół roku po starcie

Autorami projektu są Marek Maślanka, Borys Szyc i Jarosław Kuźniar (fot. materiały prasowe)

TheMuBa, czyli projekt aktora Borysa Szyca, dziennikarza Jarosława Kuźniara oraz inwestora Marka Maślanki buksuje. Firma przestała wynajmować biuro przy Kruczej w Warszawie, a  ostatnia aktywność jej społecznościowych profili przypada na połowę marca. Zatrzymała się po pół roku od głośnej inauguracji "teatralnego Netfliksa".

TheMuBa to skrót od angielskich słów: theatre, music i ballet. Pod tą nazwą wystartowała platforma internetowa oferująca za opłatą (od 19,90 zł) transmisje na żywo spektakli teatralnych, koncertów oraz przedstawień baletowych.

Od 7 marca próżno szukać jakiejkolwiek informacji na temat nowych wydarzeń teatralnych na platformie, a w połowie miesiąca umilkły media społecznościowe projektu. TheMuBa wynajmowała biuro przy ul. Kruczej 50 w Warszawie, z naszych informacji wynika, że już tego nie robi. Gdy o dalsze losy platformy zapytaliśmy Jarosława Kuźniara, odesłał nas do Borysa Szyca, pisząc, że TheMuBa to "idea i dziecko aktora". Z kolei agentka Borysa Szyca przekazała nam tylko, że trwają prace nad kolejnym spektaklem. Nie podała jednak żadnych szczegółów co do daty premiery. Na nasze pytania nie odpowiedziała osoba od kontaktów z mediami platformy.

– Trwają rozmowy na temat kontynuacji współpracy i niewykluczone, że wkrótce pojawi się kolejna transmisja naszego spektaklu na tej platformie – informuje nas jednak Tomasz Harlejczyk z biura obsługi widza Teatru Polonia.

Z kolei odpowiedzialna za komunikację i marketing Teatru IMKA Monika Kutnik-Barańska zaznacza, że teatr Tomasza Karolaka nie planuje aktualnie realizacji spektakli z portalem, choć nie wyklucza takiej możliwości w przyszłości. 

– W kwestii współpracy z TheMuBa na tym etapie nie mamy do przekazania żadnych informacji – mówi nam Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory, właściciela sieci kin Helios, która współpracowała z platformą, co znalazło odbicie w raporcie rocznym tej spółki giełdowej.

Michał Kozicki, były prezes HBO Polska, zwraca uwagę na możliwe powody słabego startu TheMuBy: "Specyfiką teatru jest nasza chęć oglądania aktorów z bliska, w teatrze jesteśmy częścią widowni. To tak jak z meczem: oglądanie go na stadionie i oglądanie w telewizji to zupełnie różne przeżycia" – mówi. I dodaje, że TheMuBa to "bardzo ważny i potrzebny z punktu widzenia kultury pomysł, ale komercyjnie trudny".

Artur Kurasiński, bloger, specjalista od start-upów, zwraca uwagę, że takie projekty mają szanse, jeśli zrobi się odpowiednie badania, zna rynek i dobrze wyczuje potrzebę klientów.

TheMuBa należy do spółki Artpark. Prezesem jest Marek Maślanka, Borys Szyc wiceprezesem, a Jarosław Kuźniar członkiem zarządu. W radzie programowej TheMuBa zasiadają: Łukasz Maciejewski (krytyk teatralny) i Andrzej Pągowski (twórca znaku i identyfikacji graficznej). Pierwsza premiera w serwisie odbyła się 12 października 2018 roku z krakowskiego Teatru Stu. 14 grudnia w 39 kinach sieci Helios można było zobaczyć transmisję głośnego monodramu Krystyny Jandy "Ucho, gardło, nóż".

Galeria: Fotorelacja z gali Grand Press Photo 2019

(JSX, 21.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.