Dział: INTERNET

Dodano: Maj 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Teatralny Netflix" Szyca i Kuźniara ma kłopoty w pół roku po starcie

Autorami projektu są Marek Maślanka, Borys Szyc i Jarosław Kuźniar (fot. materiały prasowe)

TheMuBa, czyli projekt aktora Borysa Szyca, dziennikarza Jarosława Kuźniara oraz inwestora Marka Maślanki buksuje. Firma przestała wynajmować biuro przy Kruczej w Warszawie, a  ostatnia aktywność jej społecznościowych profili przypada na połowę marca. Zatrzymała się po pół roku od głośnej inauguracji "teatralnego Netfliksa".

TheMuBa to skrót od angielskich słów: theatre, music i ballet. Pod tą nazwą wystartowała platforma internetowa oferująca za opłatą (od 19,90 zł) transmisje na żywo spektakli teatralnych, koncertów oraz przedstawień baletowych.

Od 7 marca próżno szukać jakiejkolwiek informacji na temat nowych wydarzeń teatralnych na platformie, a w połowie miesiąca umilkły media społecznościowe projektu. TheMuBa wynajmowała biuro przy ul. Kruczej 50 w Warszawie, z naszych informacji wynika, że już tego nie robi. Gdy o dalsze losy platformy zapytaliśmy Jarosława Kuźniara, odesłał nas do Borysa Szyca, pisząc, że TheMuBa to "idea i dziecko aktora". Z kolei agentka Borysa Szyca przekazała nam tylko, że trwają prace nad kolejnym spektaklem. Nie podała jednak żadnych szczegółów co do daty premiery. Na nasze pytania nie odpowiedziała osoba od kontaktów z mediami platformy.

– Trwają rozmowy na temat kontynuacji współpracy i niewykluczone, że wkrótce pojawi się kolejna transmisja naszego spektaklu na tej platformie – informuje nas jednak Tomasz Harlejczyk z biura obsługi widza Teatru Polonia.

Z kolei odpowiedzialna za komunikację i marketing Teatru IMKA Monika Kutnik-Barańska zaznacza, że teatr Tomasza Karolaka nie planuje aktualnie realizacji spektakli z portalem, choć nie wyklucza takiej możliwości w przyszłości. 

– W kwestii współpracy z TheMuBa na tym etapie nie mamy do przekazania żadnych informacji – mówi nam Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory, właściciela sieci kin Helios, która współpracowała z platformą, co znalazło odbicie w raporcie rocznym tej spółki giełdowej.

Michał Kozicki, były prezes HBO Polska, zwraca uwagę na możliwe powody słabego startu TheMuBy: "Specyfiką teatru jest nasza chęć oglądania aktorów z bliska, w teatrze jesteśmy częścią widowni. To tak jak z meczem: oglądanie go na stadionie i oglądanie w telewizji to zupełnie różne przeżycia" – mówi. I dodaje, że TheMuBa to "bardzo ważny i potrzebny z punktu widzenia kultury pomysł, ale komercyjnie trudny".

Artur Kurasiński, bloger, specjalista od start-upów, zwraca uwagę, że takie projekty mają szanse, jeśli zrobi się odpowiednie badania, zna rynek i dobrze wyczuje potrzebę klientów.

TheMuBa należy do spółki Artpark. Prezesem jest Marek Maślanka, Borys Szyc wiceprezesem, a Jarosław Kuźniar członkiem zarządu. W radzie programowej TheMuBa zasiadają: Łukasz Maciejewski (krytyk teatralny) i Andrzej Pągowski (twórca znaku i identyfikacji graficznej). Pierwsza premiera w serwisie odbyła się 12 października 2018 roku z krakowskiego Teatru Stu. 14 grudnia w 39 kinach sieci Helios można było zobaczyć transmisję głośnego monodramu Krystyny Jandy "Ucho, gardło, nóż".

(JSX, 21.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 22, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IMM: Onet.pl najczęściej cytowanym medium w kwietniu

W kwietniu 2019 roku Onet cytowano 3478 razy (screen: Onet.pl)

W kwietniu Onet.pl był najczęściej cytowanym medium (3478 cytowań) – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska (2288), a na trzecim – TVN 24 (2131).

Wśród dzienników najczęściej cytowana była "Rzeczpospolita" (2063), za nią uplasowały się: "Gazeta Wyborcza" (1490) i "Super Express" (1245). Najbardziej opiniotwórczymi tygodnikami były "Polityka" (263), "Wprost" (261) i "Newsweek Polska" (260). Najwięcej cytowań wśród magazynów miały: "Forbes" (82), "Perspektywy" (60) i "Press" (39).

Pierwsze miejsce wśród stacji telewizyjnych zajął TVN 24 (2131), drugie – TVN (1820), a trzecie – TVP Info (960).

Wśród stacji radiowych na pierwszym miejscu było RMF FM (1963), a za nim Radio Zet (1016) i Program I Polskiego Radia (854).

Press

(fot. materiały prasowe IMM)

Wśród portali, poza Onet.pl i Wirtualną Polską, w czołówce znalazł się portal Wpolityce.pl (944).

Najwięcej cytowań wśród mediów ekonomicznych miały "Dziennik Gazeta Prawna" (1136), "Puls Biznesu" (450) i Bankier.pl (120).

W kategorii Media regionalne na czele znalazły się: Radio Plus (145), Radio Kraków (125) i Radio Gdańsk (122).

Raport IMM został opracowany na podstawie 33 982 materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych w kwietniu.

(JSX, 22.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.