Dział: PRASA

Dodano: Maj 16, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBC zapowiada nowe badanie prasy i reklamy prasowej

PBC testy badania eyetrackingowego przeprowadziło już w 2015 roku (fot. Pixabay.com)

Spółka Polskie Badania Czytelnictwa zapowiada nowe badanie prasy. Mają w nim być m.in. dane dotyczące zachowań czytelników wobec reklam w gazetach.

Nowe badanie czytelnictwa, oprócz wywiadu prowadzonego przez ankieterów w domach respondentów, będzie przeprowadzane też przy użyciu ankiety internetowej. Dzięki temu łączna liczba wywiadów jeszcze przed wakacjami ma wzrosnąć do ponad 30 tys. (dotychczas ok. 20 tys.). Wywiad będzie wzbogacony o prezentację pierwszych stron ostatnich czterech wydań każdego tytułu wydawców należących do PBC.

Natomiast badanie reklamy prasowej będzie rozszerzone o wyniki badania pasywnego – rejestracji ruchu gałki ocznej respondenta (eyetracking). Jak mówi prezes PBC Waldemar Izdebski, PBC przeprowadzi je przy użyciu własnych programów. – Wszystko mamy przygotowane i jesteśmy w fazie wdrażania projektu – zapewnia. Jak dodaje, PBC planuje zapoznać z badaniami pracowników biur reklamy w wydawnictwach i media plannerów. – Zaprosiliśmy do stałej współpracy agencje mediowe, konsultujemy badanie z wydawcami. Na jesieni dokonamy oficjalnego przedstawienia wyników i pokazania projektu wszystkim zainteresowanym: reklamodawcom, mediom i ludziom, którzy opiniują prasę – mówi Izdebski.

Nowe badanie PBC inspirowane jest podobnymi rozwiązaniami prowadzonymi w Norwegii (Magazine NRS) i Stanach Zjednoczonych (GFK i Ipsos). – Wyniki prowadzonego w porozumieniu z agencjami mediowymi norweskiego badania sprowadziły się do tego, że czytelnik wielokrotnie powraca do wydania. W przypadku prasy nie jest jak w mediach elektronicznych, że reklama wyświetlona jest raz i koniec. – mówi Izdebski. Docelowo pomiarem reklam zostaną objęte wszystkie tytuły wydawnictw zrzeszonych w PBC.

W 2018 roku podobny projekt przeprowadziło Wydawnictwo Bauer. – Nasze badania były dyskutowane na forum PBC, stanowiły inspirację dla tych wspólnych badań, to nie jest dla nas zaskoczenie. Staraliśmy się zaprosić innych wydawców, żeby zacząć komunikować siłę prasy na zewnątrz – mówi Izabela Sarnecka, dyrektor reklamy Wydawnictwa Bauer. – Nasze badanie stosujemy wewnętrznie, bo innego nie ma. Ku mojemu ubolewaniu nie stało się tak, że wszyscy wydawcy przystąpili do naszego badania. A skoro nie przystąpili, to nie ma standardu. A standard jest dla nas najważniejszy. Głęboko wierzę w prasę i chcę, żeby została doceniona – dodaje Sarnecka.

Pytani przez nas wydawcy skupieni w PBC nie chcieli odpowiadać, czy wiedzą o nowym badaniu i jak je oceniają.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(JSX, 16.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.