WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 19, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN obniżył ceny reklam w maju

Katarzyna Baczyńska: "Jeżeli TVN decyduje się na taki krok, to znaczy, że ma problem ze sprzedażą zasobów reklamowych" (fot. Wojciech Artyniew/Press)

Biuro reklamy TVN Media poinformowało, że obniżyło ceny reklam na maj średnio o 12 proc. względem maja 2018 roku.

"Wzrost popytu na cennik uczynił z niego dominującą formę zakupu stacji. Wierzymy, że majowa wycena wzmocni jego efektywność we wszystkich pasmach programowych" - podało biuro reklamy TVN Media. W polityce handlowej biura na 2019 rok nie ma możliwości zakupu telewizji TVN w formie pakietowej, wprowadzono za to pakiet TVN z TVN Siedem.

12-proc. obniżka dotyczy cennika obejmującego emisję od godz. 6 rano do 2 w nocy.

- Jeżeli TVN decyduje się na taki krok, to znaczy, że ma problem ze sprzedażą zasobów reklamowych - komentuje Katarzyna Baczyńska, TV director w domu mediowym Codemedia. - O ile kwiecień cieszył się dużym zainteresowaniem reklamodawców między innymi ze względu na Wielkanoc, o tyle w maju nie ma takich momentów, w których sprzedaż mogłaby być dodatkowo stymulowana, stąd może wynikać takie asekuracyjne podejście do ceny i chęć przyciągnięcia jak największej liczby reklamodawców od konkurencji - wyjaśnia Baczyńska. Zwraca uwagę, że TVN jako ostatni z dużych nadawców ogłosił cennik na maj. Z ustaleń "Presserwisu" wynika, że w TVP średnia podwyżka w maju wynosi ok. 10 proc.

Macieja Niepsuja, buying directora w domu mediowym MullenLowe Mediahub, ruch TVN nie dziwi, bo widać było mniejsze obłożenie bloków reklamowych na początku roku. - Patrząc nie tylko na telewizję, na rynku nie ma więcej pieniędzy niż rok temu, żeby nie powiedzieć, że jest ich sporo mniej - mówi. - Pytanie, czy wydatki będą się kumulowały w kolejnych kwartałach, czy to jest pierwszy zwiastun tego, że ten rok będzie słabszy niż w 2018 - zastanawia się Niepsuj.

Najwyżej wycenianą pozycją w majowym cenniku TVN są "Kuchenne rewolucje". Najdroższy 30-sekundowy spot przy programie emitowanym w czwartki o 21.30 kosztuje 74,9 tys. zł - o 3,7 proc. mniej niż przed rokiem.

W cenniku wysoko wyceniono także finał "MasterChef Junior" (w niedzielę 5 maja o godz. 20) - ceny reklam przy talent show sięgają 63,2 tys. zł (spadek o 21,3 proc.), reality show "Projekt Lady" (w poniedziałki o 21.30, od 20 maja) - do 59,9 tys. zł (wzrost o 23,8 proc.) i "Fakty" - do 59 tys. zł (spadek o 0,7 proc.).

(KOZ, 19.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.