Netflix testuje tygodniowy abonament
Netlfix planuje zwiększenie swojego udziału w azjatyckim rynku (fot. Unsplash.com)
Netflix testuje tygodniowe subskrypcje w Indiach, dzięki którym chce pozyskać nowych klientów na tym rozwijającym się rynku.
Oferta tygodniowa ma być uzupełnieniem istniejących planów abonamentowych platformy, po tym jak pod koniec marca wprowadzono ofertę przeznaczoną dla segmentu urządzeń mobilnych. Obecnie cena podstawowego miesięcznego abonamentu Netfliksa w Indiach to około 500 rupii (ok. 27 zł), dostęp mobilny testowany był przy kwocie 250 rupii (13,5 zł). Cena testowanej tygodniowej subskrypcji oscyluje w przedziale 125-200 rupii (ok. 7-11 zł).
Pod względem udziału w lokalnym rynku Netflix ustępuje zarówno Amazon Prime Video (abonament od ok. 7 zł miesięcznie), jak i najpopularniejszej platformie streamingowej w Indiach - Hotstar (ok. 11 zł miesięcznie). W celu zwiększenia swojego udziału - oprócz testowania nowych ofert abonamentowych - Netlfix zapowiedział również inwestycje w kontent, m.in. stworzenie serii autorskich azjatyckich seriali animowanych.
Netlfix zakończył 2018 rok ze 139,3 mln abonentów, z czego 80,8 mln pochodziło z rynków zagranicznych.
(BIG, 10.04.2019)