Francuska kampania na rzecz eurowyborów zablokowana przez Twittera
Kampania może, zdaniem Twittera, naruszyć nowe francuskie przepisy dotyczące walki z fake newsami i treściami sponsorowanymi przez podmioty polityczne (fot. Pixabay)
Kampania społeczna rządu Francji wzywająca do udziału w majowych wyborach do Parlamentu Europejskiego została zablokowana przez Twittera.
Kampania #Ouijevote (tak, głosuję) może, zdaniem Twittera, naruszyć nowe francuskie przepisy dotyczące walki z fake newsami i treściami sponsorowanymi przez podmioty polityczne. Stanowią one, że giganci internetu muszą identyfikować nadawcę treści politycznych. Google i Twitter zastosowały się do tych dyrektyw.
Twitter argumentuje, że nie ma możliwości podawania informacji o reklamodawcy, który może się dopuszczać manipulacji politycznych, więc zablokował kampanię służb prasowych rządu.
Pałac Elizejski uznał, że Twitter nie dostosował swego serwisu do nowych przepisów.
(MC, 03.04.2019)