T-Mobile buduje nową strategię komunikacji na błędach własnej branży
Spot będzie emitowany od 2 kwietnia (fot. materiały prasowy)
Operator komórkowy T-Mobile w Polsce wprowadza nową strategię komunikacji, przygotowaną wspólnie z agencją DDB & tribal. Pomysł jest przewrotny, a celem - bardziej partnerskie potraktowanie konsumenta.
Główna kampania reklamowa 360 stopni rozpocznie się 2 kwietnia od emisji 45-sekundowego spotu - wyreżyserował go Sebastian Pańczyk, a wystąpiła piosenkarka Monika Brodka. Działania prowadzone będą w telewizji, radiu, internecie (w tym w mediach społecznościowych), na nośnikach reklamy zewnętrznej i poprzez materiały POS. Komunikację główną poprzedza kampania teaserowa - od 25 marca realizowana jest w telewizji, na nośnikach DOOH, w internecie (w tym w mediach społecznościowych).
W kampanii teaserowej "Bez nonsensów" T-Mobile emituje cztery spoty, w których wykorzystano przewrotny pomysł: a mianowicie prezentowane są negatywne komentarze z social mediów dotyczące obsługi klienta przez... same firmy telekomunikacyjne czy krytykujące słabą prędkość internetu. Każdą z prezentowanych w spotach rozmówek opatrzono hasłem "nonsens".
T-Mobile liczy, że w ten sposób zwróci uwagę na bezsensowność niektórych praktyk stosowanych we własnej branży, dzięki czemu odróżni się od konkurencji. W nowej komunikacji wypunktowano, co zarzuca się zwykle operatorom komórkowym: czyli trudności w uzyskaniu prostych informacji, długie oczekiwanie na infolinii, "internet, który nie działa, jak należy", a także niedbanie o stałych klientów, którzy nie dostają tak korzystnych ofert jak nowi. Ten ostatni problem poruszono w spocie, który zostanie opublikowany w kwietniu.
- Jest to dla nas ogromna zmiana. Chcemy przekazać konsumentom, że nie wszystko było w tej branży takie jak powinno i należy to zmienić - mówi "Presserwisowi" Krzysztof Jankowski, dyrektor departamentu zarządzania marką T-Mobile. - Współcześni konsumenci są świadomi i chcą być traktowani po partnersku, dlatego uznaliśmy, że nie można w komunikacji z nimi posługiwać się schematami. Z kilkoma rynkowymi absurdami już się zmierzyliśmy, ale to początek drogi. To nasza nowa obietnica, której dotrzymamy - zapewnia.
Wsparciem kampanii jest nowa strona internetowa Beznonsensow.pl, w której wyszczególniono nonsensy, z jakimi mierzą się klienci telekomów - a jednocześnie witryna promuje ofertę T-Mobile.
Kreację do tych działań przygotował departament zarządzania marką T-Mobile wraz z DDB & tribal (jest to pierwsza realizacja agencji po wygranym na początku 2019 roku przetargu). Kampanie digital i social media realizuje agencja VML, za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Mindshare.
(IKO, 27.03.2019)