Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 25, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwisy streamingowe mają już więcej klientów niż kablówki

Na świecie działa obecnie ponad 140 znaczących serwisów streamingowych (fot. Pixabay.com)

Liczba subskrybentów serwisów streamingowych wideo pierwszy raz w historii przewyższyła liczbę klientów sieci kablowych - wynika z raportu opracowanego przez stowarzyszenie Motion Picture Association of America (MPAA).

Autorzy raportu wyliczyli, że pod koniec 2018 roku z płatnej oferty streamingowej korzystało na całym świecie 613,3 mln osób. To wzrost o 27 proc. w porównaniu z 2017 rokiem. Oznacza to, że subskrybentów serwisów streamingowych jest więcej niż abonentów kablowej oferty telewizyjnej - tych ostatnich pod koniec 2018 roku było 556 mln.

MPAA podaje, że na świecie działa obecnie ponad 140 znaczących serwisów streamingowych.

(LL, 25.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 26, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apple zaprezentował serwis newsowy i VoD

Przy produkcjach dla AppleTV+ współpracuje m.in. Steven Spielberg (fot. Twitter)

W poniedziałek wieczorem polskiego czasu koncern Apple oficjalnie zaprezentował swoje nowe serwisy: newsowy i VoD.

Serwis Apple News+ obejmie dostęp do treści pochodzących z 300 czasopism i gazet. Wśród oferowanych tytułów znajdują m.in. magazyny "National Geographic", "Vogue", "Men’s Health", "Wired", "Rolling Stone", a także dzienniki "The Wall Street Journal" i "The Los Angeles Times". Dostęp do Apple News+ ma kosztować 9,99 dol. miesięcznie. Z serwisu najpierw będą mogli korzystać użytkownicy z USA i Kanady. Jeszcze w tym roku ma wystartować on także w Wielkiej Brytanii i Australii. Termin debiutu na kolejnych rynkach nie został ujawniony.

Platforma wideo na żądanie AppleTV+ swoją premierę ma mieć jesienią br. Zostanie udostępniona na ponad 100 rynkach. W jej zasobach znajdą się m.in. produkcje własne Apple przygotowywane we współpracy z takimi twórcami jak Steven Spielberg, J.J. Abrams czy Oprah Winfrey. Ceny usługi nie ujawniono.

Amerykański koncern zaprezentował również nową wersję aplikacji Apple TV. Pojawi się w niej możliwość wykupienia płatnych subskrypcji nadawców telewizyjnych m.in. HBO, Showtime i Starz. Każdy z dodatkowych pakietów ma kosztować 9,99 dol. miesięcznie. Apple TV będzie teraz dostępna nie tylko na urządzaniach firmy z Cupertino, ale także na telewizorach Smart TV takich marek jak Samsung, LG, Sony i Vizio.

(LL, 26.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.