Gillette, Procter & Gamble oraz MediaCom na czele WARC Media 100
Kampania „I Don’t Roll On Shabbos” dla Gillette (screen Youtube.com/MediaComGlobal)
Na szczycie rankingów WARC Media 100 dla najczęściej nagradzanych kampanii oraz marek w mediach znalazły się: Gillette, Procter & Gamble oraz MediaCom. Pierwsze dwie zwyciężyły w kategoriach: najlepszej marki oraz reklamodawcy. MediaCom odebrała nagrodę dla najlepszej agencji, agencji sieciowej oraz za kampanię. Najlepszą agencją globalną została WPP.
W kategorii top kampanii, w pierwszej trójce znalazły się: „I Don’t Roll On Shabbos”, dla Gillette, MediaCom Connections Tel Awiw:
„Data vs Car” dla VIA Rail, Touché! Montreal:
oraz „The Awesome Is Here” dla Cerveza Victoria, MediaCom Mexico City.
Na podium najlepszych agencji stanęły: MediaCom Connections, Tel Awiw; Touché!, Montreal oraz Mindshare, Szanghaj.
Za top trzy agencje sieciowe uznano kolejno: MediaCom (WPP), PHD Worldwide (Omnicom Group) oraz Mindshare Worldwide (WPP). Najlepsi reklamodawcy to: Procter & Gamble, Unilever oraz AB InBev. W kategorii najlepsze marki pierwsze trzy pozycje zajęły: Gillette, Tourism Australia oraz McDonald’s.
Od poprzednich dwóch edycji, niezmiennie pozycję top krajów utrzymują: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania oraz Australia.
W kategorii najlepszych agencji globalnych za top trzy uznano: WPP, Omnicom Group oraz Interpublic Group.
Roczny ranking WARC Media 100 tworzony jest na podstawie wyników najistotniejszych konkursów mediów reklamowych na świecie. Ma na celu wyróżnienie marek oraz kampanii wykazujących się kreatywnością oraz innowacyjnością.
(AJ, 13.03.2019)